Marketing Interns - hösten 2020
KitchenTime AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KitchenTime AB i Uppsala,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.
KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group.
Publiceringsdatum2020-05-15Om tjänstenSom Marketing Intern kommer du att arbeta på vår marknads- och inköpsavdelning. Denna praktik perfekt för dig som är intresserad av att utveckla sina praktiska kunskaper inom e-handel samt möjlighet att få en god inblick i hur branschen fungerar.
Som Marketing Intern kommer du att arbeta tillsammans med teamet för att uppnå uppsatta försäljningsmål. Praktiken kommer att inkludera men inte vara begränsad till följande uppgifter:
• Skapa inspirerande innehåll för våra digitala kanaler
• Hantera produktinnehåll
• Administrera, kurera och marknadsanpassa sajterna
• Producera SEO-anpassat innehåll
Om dig
Vi tror att du är en ambitiös person som inte är rädd för att hugga i där det behövs. Du trivs och är bra på att jobba strukturerat. Du är bra på att kommunicera i skrift, framförallt på svenska men behärskar även engelskan väl.
Du delar våra kärnvärden:
Våga, utmana, innovera
Visa respekt och var ödmjuk
Tillsammans mot toppen
Kvalifikationer• Behöver vara tillgänglig i 6 veckor eller mer
• Brinner för att skapa intresseväckande och tilltalande innehåll, både i text och bild
• Behärskar engelska väl i tal och skrift
• Tyska i skrift är ett plus
Vi erbjuder
• En möjlighet att få insikt i marknads- och inköpsarbetet på ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom köksprodukter, möbler och heminredning
• Få förståelse för hur arbetet med innehåll driver försäljning och bygger varumärke online
• Centralt kontor ett stenkast från Centralstationen i Uppsala
• Fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans i team mot gemensamma mål
•
Tillträde och ansökan
Vi intervjuar kandidater kontinuerligt och söker just nu interns för hösten 2020, augusti och framåt.
Praktiken är på heltid och tillsätts löpande för hela året.
Ange i din ansökan under vilka veckor som du vill göra din praktik.
Rekryteringsprocess
Ansökningar skickas in via ansökningsformuläret nedan, vi tar inte emot några ansökningar via mail.
Frågor om praktiken besvaras av Sofie Gimeson (
sofie.gimeson@kitchentime.com).
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKitchentime AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kitchentime AB (org.nr 556826-1357),
https://www.kitchentime.se Arbetsplats KitchenTime
Jobbnummer 5229238
Observera att sista ansökningsdag har passerat.