Marketing Database Analyst
Komet Sverige AB / Datajobb / Göteborg
2012-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Marketing Database Analyst" (publicerad 2012-10-01) ⬅️
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Rollen som Marketing Database Analyst
En fackmässas framgång är beroende av att attrahera rätt utställare och bjuda in rätt besökare. Att hitta, analysera, ta del av, förbättra och korrigera data för dessa kategorier av klienter är särskilt viktigt för easyFairs.
Rollen som Marketing Database Analyst innebär
• Att stödja projekt relaterade till besökar- och utställardatabaserna, framförallt genom att säkerställa kvalité och tillförlitlighet på datan. Detta förutsätter support och/eller koordination av följande uppgifter:
- Data formatering / upprensning
- Data berikning
- Data de-duplicering
- Data import/export med hjälp av interna verktyg
Som backup för datachefen, kommer du
• Vårda relationerna med externa informationsleverantörer för att få fram den bästa datan inför mässorna.
• Ansvara för schemaläggning av dataaktiviteter för alla mässorna.
• Använda din analytiska förmåga för att upptäcka luckor, styrkor och svagheter i data för mässorna.
• Samarbeta med marknadsprojektledare och försäljningschefer för att bygga den bästa datan för mässorna. (Definiera mål, besökar och utställarprofiler, följa upp och rapportera status på interna aktiviteter)
• Koordinera och följa upp specifika förfrågningar kring datarelaterad service: data inmatning/fångst, datakvalificering och berikning, uppdatering av företagsadresser och kontaktuppgifter.
Vi erbjuder dig möjlighet att utveckla dina kunskaper och skaffa dig erfarenhet inom tekniker för databashantering. Du kommer att samarbeta med experter och använda de främsta teknikerna inom området. easyFairs är ett av de snabbast växande företagen inom branschen och erbjuder dagliga utmaningar inom datahantering.
Om du känner dig hemma framför stora excelfiler, korrigerandes format och kvalitetsproblem med ett par klick, samtidigt som du snabbt förstår styrkan och svagheterna med hela datamängden när den väl är på plats i databasen, så är detta jobbet för dig.
Kompetens som krävs
Typisk bakgrund
• Vi söker dig som har lägst kandidatexamen eller motsvarande via erfarenhet.
• Du har 1-2 års teknisk erfarenhet i en operativ-, administrativ-, IT-, marknads- eller forskning- och utvecklingsavdelning där du har använt dig av diverse verktyg för att stödja affärerna på datahanterings nivå.
Tekniska kunskaper
• Mycket goda kunskaper i Excel 2003 eller 2007
• Daglig användning som inkluderat avancerad filtrering, genomsnittlig kunskap om vanliga formler, villkorad formatering och Text2column funktioner
• Kunskap om: Pivottabeller och att skapa Makron
• Det är meriterande
• MS Access, grundläggande kunskaper: Tabellrelationer och query design.
• Om du har vana av någon business intelligence applications suite (BI, SSIS, etc)
Publiceringsdatum2012-05-31Dina personliga egenskaper• Förmåga att arbeta i team, etablera och behålla effektiva affärsrelationer med andra
• God förmåga att översätta affärsmässiga krav till tekniska parametrar
• Ivrig problemlösare
• Förmåga att hantera flera projekt parallellt, att arbeta med stringens och effektivitet
• Tidseffektiv och kommunikativ
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är obligatoriskt
Ansökan: Du registrerar enkelt din ansökan via nedanstående formulär, vi har tyvärr ingen möjlighet att hantera ansökningar via mail. Då vi går igenom ansökningarna löpande ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Information om uppdraget
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstid: Flexibel kontorstid
Lön: Enligt överenskommelse
Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan Dig och kund men att Du sedan blir direktanställd av företaget. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Carina Andersson via mail på
carina.andersson@komet.se .
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-CA, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
Jobbnummer 1260001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.