Marketing Coordinator till Essity

Adecco Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
2025-09-26


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som är kommunikativ och driven till rollen som Consumer Care Specialist/Marketing Coordinator hos vår kund Essity i Mölndal.
Trivs du i en dynamisk miljö, gillar att arbeta nära konsumenter och har ett intresse för marknadsföring och e-handel? Motiveras du av att lösa problem, stötta andra och bidra till starka varumärkesupplevelser? Då kan detta vara din nästa möjlighet!
Om rollen
Som Consumer Care Specialist/Marketing Coordinator på Essity kommer du att spela en viktig roll i att stötta Liberos konsumentkontakt och lojalitetsaktiviteter. Du arbetar nära ett engagerat team med att hantera konsumentärenden, stötta marknads- och e-handelsinitiativ samt bidra till utvecklingen av lojalitetsprogrammet Libero Club.

Dina ansvarsområden inkluderar att hantera konsumentfrågor, driva mindre marknadsprojekt, administrera olika uppgifter och säkerställa en smidig genomföring av kampanjer och aktiviteter. Ditt arbete bidrar till en positiv konsumentupplevelse och stärker ett av de ledande varumärkena inom baby care på den nordiska marknaden.

Detta är ett konsultuppdrag som pågår till april 2026, med goda möjligheter till förlängning. Placering är på Essitys kontor i Mölndal, Sverige.
Exempel på arbetsuppgifter
• Svara på mejl från konsumenter och säkerställa att ärenden hanteras snabbt och korrekt
• Ta fram underlag och genomföra marknads- och e-handelsaktiviteter, inklusive uppföljning
• Stötta i hantering och uppföljning av kuponger
• Ansvara för FC och beställning av prover till konsumenter och sjukhus
• Bidra till förbättringar av Libero Club-programmet
• Stötta teamet med olika administrativa uppgifter och uppföljning

Vem är du?
Du är en serviceinriktad och strukturerad lagspelare med stark kommunikativ förmåga. Du trivs i en konsumentnära roll, gillar problemlösning och har öga för detaljer. Du motiveras av att skapa värde för konsumenter och att arbeta i en samarbetsorienterad och snabbrörlig miljö.

Du är någon som:

• Drivs av att skapa positiva konsumentupplevelser och förbättra processer
• Kommunicerar tydligt och professionellt, både skriftligt och muntligt
• Är strukturerad, noggrann och trivs i teamwork
• Är nyfiken, vill utvecklas och gillar att arbeta både med data och konsumenter

Publiceringsdatum
2025-09-26

Kvalifikationer
• Universitetsexamen inom marknadsföring, e-handel, företagsekonomi eller motsvarande
• Datadriven med förståelse för den digitala marknaden
• Mycket god skriftlig kommunikativ förmåga på något nordiskt språk
• Erfarenhet av att arbeta i Excel för rapportering och dataanalys
• Erfarenhet av kundsupportplattformar (t.ex. Zendesk) eller lojalitets-/CRM-plattformar (t.ex. Voyado) är meriterande
• Erfarenhet av lojalitetsklubbar och/eller e-handel är meriterande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav

Kontaktinformation
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jemima Hammarström via e-post: jemima.hammarstrom@adecco.se.

För frågor kring registrering, kontakta Adeccos kandidatsupport via e-post: info@adecco.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), https://www.adecco.com/sv-se

Kontakt
Business Manager
Jemima Hammarström

Jobbnummer
9527944


Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: