Marketing Automation Specialist till Nelly.com
AB Effektiv Borås / Marknadsföringsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Effektiv Borås i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du en analytisk och datadriven digital marknadsförare som vill arbeta med ett ledande nordiskt e-handelsbolag inom mode? Har du ett stort intresse för framtidens teknik och utveckling inom digital marknadsföring? Har du ett vasst business-mind och är en strateg ut i fingerspetsarna? Om du svarade ja på dessa frågor kan du vara vår nästa talang.
Vi erbjuder en unik möjlighet att bli en viktig del i den fortsatta tillväxten av Nelly.com. Arbetsplatsen kännetecknas som fartfylld, utvecklande och rolig och för rätt person kan utvecklingen gå snabbt.
Om vår kund
Be the fab you - ihop med oss! Häng på ett grymt passionerat gäng på en expansiv resa. Nelly har varit en ledande modedestination för unga tjejer online i snart 15 år med:
• En omsättning på 1,4 miljarder kronor per år
• 2,1 miljoner kunder i Norden
• 1,3 miljoner följare i sociala medier
• 119 miljoner besök per år
Vi kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg, vi tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år. Därför händer det enormt mycket inom Nelly just nu. Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm. Verksamheten centraliseras till Borås för att stärka kulturen och möjliggöra karriärsutveckling (vi flyttar ett 15-tal Stockholmsbaserade tjänster till Borås). 2021 flyttar vi in i helt nya lokaler och har byggt ett supermodernt lager. Kontoret blir en skön manifestation av Nelly: Moderna och verksamhetsanpassade arbetsmiljöer med möjlighet att fira och bejaka livet, varje dag!
Publiceringsdatum2020-11-23ArbetsuppgifterSom Marketing Automation Specialist på Nelly.com ansvarar du för att optimera kundupplevelsen genom att definiera och utveckla kundresor i våra olika kanaler mot kund. Du segmenterar kunddata och säkerställer att vi skapar en så relevant och inspirerande kundupplevelse som möjligt genom rätt kommunikation i rätt kanal vid rätt tidpunkt. Du har stenkoll på hur våra macro-cohorter utvecklas och dina viktigaste KPI:er är antalet aktiva kunder, orderfrekvens, COS före och efter returer, CLV och konverteringsfrekvens. Du ansvarar för analysen av vilka parametrar i kunddatan som driver CLV samt att sätta upp strategier för hur vi ska arbeta för att stärka dessa parametrar för att kontinuerligt stärka vårt CLV. Du arbetar i kunddataplattformen Tealium samt CRM-systemet Apsis, vilket kräver ett tekniskt intresse för att utveckla vår marketing automation strategi. Exempel på uppgifter:
• Testa och följa upp den personaliserade kunddialogen mot kontrollgrupper, för att säkerställa högsta möjliga relevans för kunden
• Förstå och dra nytta av synergier mellan olika marknadsföringskanaler
• Analysera och skapa kundsegment samt definiera kundresor utifrån dess definitioner
• Driva innovation och genomförande av strategiska initiativ t ex A/B-tester, automatisering - från brainstorming till utvärdering och analys
Du får en viktig roll i det strategiska arbetet kring lojalitet och hur vi ska öka orderfrekvens och konverteringsgrad. Rollen har ett stort inflytande på bolagets övergripande marknadsföringsstrategi och du arbetar nära vår Business Analyst med att analysera kunddata för att optimera kundens upplevelse av Nelly både på site och i bolagets externa marknadsföring.
ProfilVi söker dig som har erfarenhet från e-handel, gärna inom liknande kundsegment. Du har en bakgrund inom ett eller flera av följande områden:
• Erfarenhet av att driva digitala kampanjer i flera kanaler och leda marknadsföringsprojekt
• Arbetat i Tealium i första hand eller ex. Hubspot, Marketo, Pardot/Salesforce.
• Kompetens inom målgruppsanpassning, kanalval, kampanjer och den kreativa processen
• Erfarenhet av CRM och CMS-system eller något system för e-postmarknadsföring där du har konfigurerat och designat flöden
• Erfarenhet av Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Marketing Automation system, SEO/SEM och Facebooks annonseringsverktyg
• Du har en hög generell IT-kompetens, för att kunna kravställa mot systemägare av web
Som person är du analytisk, har ett starkt affärssinne och är en teamplayer. Vi tror också att du är en driven och självständig person med ett intresse för e-handel. Du har ett hypotesdrivet arbetssätt och gillar när det går fort och du ser hela tiden möjligheter och tar action på dem. Vidare har du en god förståelse för kundbeteende och tar egna initiativ för att utveckla affären.
Låter tjänsten intressant?
Vi ser fram emot din ansökan via
www.effektiv.se. Sista ansökningsdag är den 10 december. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström,
marie@effektiv.se eller Pernilla Lager,
pernilla@effektiv.seOm företagetEffektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Effektiv Borås
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2275".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Effektiv Borås (org.nr 556944-7666),
http://effektiv.se/ Arbetsplats Effektiv Borås
Jobbnummer 5457038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.