Market & Customer Analyst

KappAhl Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl Sverige AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva - som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på www.kappahl.se


Det går bra för Kappahl och nu satsar vi på att utveckla kundmötet.
För att lyckas söker vi en Market & Customer Analyst. Här ges en unik möjlighet att vara med att utveckla affären utifrån ett strategiskt perspektiv genom att identifiera potentialer som tas in i arbetet för såväl marknadsplan som varumärkesarbetet. Är du analytisk och strukturerad med erfarenhet av kund och marknadsanalys?

Vi erbjuder dig En nyckelroll på Kappahls Globala Sales avdelning inom den kommersiella avdelningen. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor i en spännande bransch där saker och ting förändras i hög takt.
Utifrån kundinsikter, analys och slutsatser bidrar du till att vi utvecklar affären genom att optimera marknadsplan, medieinvesteringar samt varumärkesarbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förse organisationen med kundanalyser och slutsatser som bidrar till att underlätta beslut i arbetet att optimera marknadsplan och kommersiell plan. Utifrån kundinsikter ger du förslag på konkreta åtgärder som bidrar till att optimera försäljning och stärka omnierbjudandet. Du ansvarar även för uppföljningar som rör Brand tracking och dess utveckling per marknad samt varumärke och identifierar potentialer som bidrar till att stärka Kappahls varumärkesposition.
Du rapporterar till Commercial Manager och ingår i den kommersiella avdelningen där avdelningar/funktioner som CRM, Inhouse Media, Commercial och Allokering ingår.

Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet av analys av kundbeteenden och köpmönster. Erfarenhet av att hantera och bearbeta stora datamängder tillsammans med förmågan att dra slutsatser som kan vara grund till kloka kommersiella beslut.
Avancerad kunskap i Excel.
Du har god förståelse för CRM-data, köpdata, enkäter och har erfarenhet av SQL, R/Rstudio, något MA-/CRM-system.
Meriterande erfarenhet: Microsoft Power BI, Google Analytics Google BigQuery, Python.

Din personlighet Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du trivs med att utföra analyser för att komma fram till slutsatser som bidrar till att skapa affärsnytta. Du är kommunikativ och bra på att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Du är även en lagspelare som ser vikten av att samverka med olika roller och funktioner för att uppnå bästa resultat.

Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Du ansöker enkelt genom att besvara några korta frågor och bifoga ditt CV (personligt brev ej nödvändigt). Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast 12.11.2021.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snabbt som möjligt.

Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linda Rudqvist, Commercial Manager på telefon +46 70 471 57 60 eller mejl linda.rudqvist@kappahl.com

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-10-26

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kappahl Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kappahl Sverige AB (org.nr 556060-4158), http://www.kappahl.com

Arbetsplats
Kappahl

Kontakt
Linda Rudqvist
linda.rudqvist@kappahl.com
+46 0704 71 57 60

Jobbnummer
6069707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl Sverige AB: