Market Area Manager

Komet Sverige AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

The Gunnebo Security Group provides efficient and innovative security solutions to customers around the globe. It employs 5,300 people in 31 countries across Europe, Asia, Africa, Australia and America, and has a turnover in excess of ¬560m. Gunnebo focuses its offering on Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Entrance Control and Global Services.

We make your world safer.

Gunnebo Cash Automation tillhör Gunnebo-koncernen och utvecklar och producerar kontanthanteringslösningar inom retailbranschen.  Gunnebo har verksamhet i 30 länder med 6000 anställda. Gunnebo Cash Automation har ca 30 anställda och arbetar i en matrisorganisation med Gunnebos internationella säljbolag. Nu söker vi en erfaren Market Area Manager som kommer att arbeta som teknisk expert och säljsupport både i Sverige och i delar av Europa. Vi erbjuder ett självständigt, spännande och utvecklande arbete.

Publiceringsdatum
2012-09-27

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med våra säljbolag i Europa och stöttar försäljningen av Gunnebo Cash Automations produkt Safe Pay, som används för säker kontanthantering i butiker. Din roll blir att både internt och externt sälja in produkten som en helhetslösning och identifiera nyttan för en specifik kund genom processanalyser, beräkningar och kalkyler.

Du är delaktig i framtagandet av säljmål och i ditt arbete ingår även att ta fram säljmaterial, presentationer och specifikationer för våra produkter. Som Market Area Manager på Gunnebo Cash Automation är du anställd direkt av "Business Area" som även omfattar logistik, produktutveckling och inköp.

Är du den vi söker?
Du som söker har flerårig erfarenhet från försäljning och har arbetat med försäljning av tekniska system som innefattar både hård- och mjukvara. Du är duktig på att hitta nya kundanpassade lösningar och att identifiera och påvisa värdet av produkterna för kunden. Du har troligen arbetat i en internationell miljö tidigare och det är meriterande om du har erfarenhet från retailbranschen.

Du behärskar Officepaketet och har goda generella IT- kunskaper. Ett krav är att du talar flytande svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Det är viktigt att du har förmågan att tänka strategiskt och långsiktigt och att du har en god analytisk förmåga. Som person är du är driven och resultatinriktad men samtidigt prestigelös. Det är viktigt att du är utåtriktad och duktig på relationer. Du har förmågan att kommunicera lika bra med VD som med butikspersonal och är lösningsorienterad i din natur.

Övrig information
Tillträde: snarast
Placering: Sisjön, Göteborg
Resor: Arbetet innefattar ca 50-80 resdagar/år, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och Gunnebo men att du sedan blir direkt anställd av Gunnebo Cash Automation.

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Forslund, 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1351002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: