Mark-och exploateringshandläggare

Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Logistikjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Tycker du om att träffa nya människor och har ett intresse för mark och exploatering? Då är den här tjänsten något för dig! Vi söker nu en mark- och exploateringshandläggare som ska vara med och arbeta för att utveckla Kristinehamn!

Som mark- och exploateringshandläggare kommer du arbeta hos oss på planeringsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. På avdelningen finns sju personer med ett helhetsansvar för kommunens samhällsplanering. Avdelningen arbetar med översiktsplanering, detaljplanering, mark- och exploatering, investeringsplanering, bostadspolitiska frågor, infrastruktur, kollektivtrafik, övergripande gestaltning och miljösamordning. Avdelningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen. På kommunledningsförvaltningen finns även kansliavdelningen, personalavdelningen, ekonomiavdelningen, digitaliseringsavdelningen, kommunikationsavdelningen samt administrativa avdelningen. En stor del av avdelningens arbete sker i samverkan med övriga förvaltningar och bolag i kommunen, i synnerhet med tekniska förvaltningen samt kommunens näringslivsbolag Närsam.
Arbetsplatser är förlagd till kommunhuset Uroxen i centrala Kristinehamn.




Publiceringsdatum
2019-06-10

Arbetsuppgifter
Som mark- och exploateringshandläggare kommer du att ha en bred tjänst med många kontaktytor, både inom organisation men också med kommunens invånare och våra kunder. Du kommer arbeta med samtliga moment inom mark- och exploateringsprocessen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Dialog med intressenter om förvärv och försäljningar
• Upprättande av köpehandlingar samt markanvisnings- och överlåtelseavtal
• Mark- och exploateringsutredning i tidiga planskeden
• Exploateringsavtal vid framtagande av detaljplaner
• Upprättande av exploateringskalkyler
• Fastighetsbildningsärenden
• Upprätthållande av aktuell och erforderlig mark- och tomtkatalog samt tomtkö
• Marknadsföring och annonsering
• Tecknande av nya samt hantering av befintliga arrende-, nyttjande- och tomträttsavtal.
• Samordning internt inför försäljningar/nybyggen/etableringar
• Upprättande och upprätthållande av styrdokument som riktlinjer för exploatering, riktlinjer för markanvisning samt markpolitisk policy
• Hantera tomträtter
• Upprätta fastighetsdeklarationer

Du kommer att arbeta inom hela fältet av ovanstående uppgifter. Eftersom uppgifterna överskrider en årsarbetskraft kommer finns möjlighet till konsultstöd samt att vissa arbetsuppgifter kan utföras av övrig personal på avdelningen. Hos oss får du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer att vara involverad i hela samhällsbyggnadsprocessen, från markförvärv till genomförande. Hos oss får du möjligheten att växa och utvecklas inom ditt arbetsområde.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och som har dokumenterad kunskap och erfarenhet av att arbeta med förhandlingar, fastighetsjuridik, fastighetsekonomi och plan- och bygglagen. Du är utåtriktad, lösningsorienterad samt har en välutvecklad service- och ansvarskänsla. Du har gediget intresse för och förmåga till samverkan, både med medarbetare på avdelningen, etableringsintressenter, våra företagare och övriga kommuninvånare. Du ska ha god datorvana och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor samt att du har arbetat i Husar och med GIS.
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-23
Ange följande referens när du ansöker: A884960
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kalle Alexandersson 0550-880 02

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
4829787

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen: