Mark- och exploateringsadministratör
Falkenbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Mark- och exploateringsenheten ingår i stadsbyggnadskontoret vilket även omfattar bygglovs-, plan-, bygg/projekt- samt gata/trafikenheten. Tillsammans är vi nu ca 45 medarbetare. Mark- och exploateringsenheten är kommunens centrala enhet för förvaltning, inköp och försäljning av kommunens mark samt ansvarar för kommunens egen exploateringsverksamhet. Enheten ansvarar även för kommunens GIS-verksamhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2014-03-27ArbetsuppgifterSom administratör på mark- och exploateringsenheten i Falkenbergs kommun kommer du att vara en nyckelperson med stort administrativt ansvar. Du kommer att ha en samordnande roll inom enheten vilket innebär att stötta medarbetare i deras arbete samt ta hand om enhetens administration. Du skall i första hand arbeta med ärendehantering, registrering, debitering, arkivering, hantering av tomtkö, försäljning av småhustomter samt hantering av regleringar och markupplåtelser samt övriga administrativa uppgifter. Uppdatering av kommunens bostadsförsörjningsprogram kan också komma att bli en uppgift som ingår i tjänsten. Inom enheten är vi måna om att ta tillvara medarbetarens intressen och kunskaper och låta dessa i möjligaste mån forma arbetet.
KvalifikationerDu ska ha grundläggande kunskaper om plan- och bygglagen, miljöbalken, fastighetsrätt, arrende- och hyresrätt, och ha god administrativ förmåga, datorvana inkl. övergripande GIS-intresse och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du skall även kunna förstå och bistå i ekonomiska frågor. B-körkort erfordras.
En god samarbetsförmåga och hög serviceinriktning värderas högt. Vi värdesätter organisationsförmåga, självständighet och initiativrikedom. Du har en god språklig och analytisk förmåga. Vi ser en fördel i att du har lätt för att lyssna och visar öppenhet mot allmänheten och övriga som berörs av vårt arbete. Några års erfarenhet från arbete i en kommunal förvaltning är önskvärd. Erfarenhet av arbete med service och ekonomi samt fastighetsfrågor är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-22
Ange följande referens när du ansöker: A384903
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie-Louise Svensson, Mark- och exploateringschef 0346-885018
marie-louise.svensson@falkenberg.seJörgen Högdin, Mark- och exploateringsstrateg 0346-88 62 63
jorgen.hogdin@falkenberg.seFacklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 0346-886000
FöretagFalkenbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret
AdressFalkenbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret
31180 Falkenberg
Jobbnummer 1821346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.