Manpower Group söker Marknadsanalytiker
Manpower Group / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Group i Malmö,
Halmstad,
Falkenberg,
Örebro eller i
hela Sverige Vi söker dig som brinner för analys av data som gäller kundbeteenden och konvertering. Du arbetar kontinuerligt med att mäta, analysera och skapa insikter om hur våra kunder/kandidater använder våra hemsidor och andra digitala kanaler och du arbetar för bästa möjliga upplevelse, hög konvertering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Daglig analys och uppföljning av våra digitala kanaler
• Konverteringsoptimera via exempelvis A/B-testning
• Uppföljning av våra marknadsaktiviteter
• Analysera beteenden och hur vi möter kundens behov
• Utveckla vår styrning och anpassa verktygen därefter
• Utveckla och säkerställa verktyg kopplade till upplevelsen
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå och flerårig erfarenhet av analys från exempelvis e-handel. Du känner dig bekväm med att arbeta i olika digitala verktyg, för att tillsammans med kollegor optimera och utveckla dem. Du är analytiskt lagd och utifrån den kunskap du får om kundernas beteenden i digitala kanaler tar du ansvar för att på ett pedagogiskt sätt förmedla dina analyser vidare ut i organisationen för att öka kunskapen och förståelsen för besökarnas beteenden.
Som person är du en teamplayer med ett stort mått av nyfikenhet. Du gillar att driva både mindre som större projekt och trivs med att ha många kontaktytor ut i organisationen. Vi värdesätter erfarenhet och kompetens men också en härlig personlighet. Tjänsten är primärt placerad i Malmö, men för rätt kandidat finns även möjlighet till placering i Stockholm eller Göteborg.
• teknisk kunskap kring Google Analytics,
• God kunskap i Epi
• erfarenhet inom UX, kundresor och användbarhet
• arbetat med stora datamängder från databaser
• civilingenjörs-, civilekonom- eller motsvarande utbildning med fördjupning inom webbstatistik
• flerårig erfarenhet av analys inom webb-, mobil och sociala medier
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den? Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Christopher Weeks på 040-660 63 08 eller Pierre Bellin på 040-660 63 03. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snarast
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2019-03-27ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-08
Ange följande referens när du ansöker: 7eb8e08b-3b62-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristopher Weeks
Christopher.Weeks@se.experis.com +46727285430
FöretagManpower Group
AdressManpower Group
21134
21134 1280
KontorsadressSödergatan 24
Jobbnummer 4694383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.