Mångsidig receptionist till Sjs Huvudkontor!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en ansvarstagande person som älskar service? Har du förmågan att skapa ordning och struktur och trivs med ansvar? Då kan vi på Adecco ha uppdraget för dig hos vår kund SJ!
Publiceringsdatum2018-10-05Om tjänstenSom receptionist på SJ kommer du vara ansvarig för receptionen på SJs huvudkontor i centrala Stockholm. Det är en mångfasetterad roll, där du blir SJs ansikte och röst utåt. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att ta emot kontorets alla besökare och att sköta telefonväxeln. Utöver detta har du en central roll inom SJs passerkortsadministration.
Du kommer att ingå i teamet Kontorsservice där ni tillsammans säkerställer en trevlig miljö och god service för alla gäster och medarbetare. Eftersom du är en del Kontorsservice-teamet kan det ibland bli aktuellt att delta i andra arbetsuppgifter inom detta område.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leverera bästa möjlig service till besökare och kollegor
• Sköta telefonväxeln
• Administrera och tillverka passerkort
• Utföra kontors- och mötesrumservice
Om dig
Vi söker dig som tidigare har jobbat i en roll som receptionist eller likvärdigt. Du som har ett serviceorienterat och strukturerat tillvägagångsätt i ditt arbete kommer nå framgång hos SJ. Trivs du i mötet med andra människor finns goda förutsättningar för att du kommer känna dig som hemma i receptionen på SJ. Detta då det är många besökare under en dag och du kommer se till att dessa alltid möts med ett leende.
Vidare ser vi att du är en glad person som prestigelöst tar dig an de uppgifter och utmaningar du ställs inför. Vi ser även att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Viktigt för tjänsten är:
• Ett serviceorienterat tillvägagångsätt
• Förmåga att arbeta strukturerat
• Prestigelöst förhållningsätt
• Flytande i svenska och engelska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Linnéa Nyström via 08 - 100 500.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Reception, receptionist, Adecco, SJ, Kundservice, Kundbemötande, Administration
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: ref-27785
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnéa Nyström
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4385375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.