Mångsidig ekonomiassistent
Fastighetsägarna Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fastighetsägarna Sverige i Stockholm Fastighetsägarna Sverige
Presentation
För rekrytering till Fastighetsägarna Sverige söker vi nu en mångsidig och engagerad ekonomiassistent. Det här är ett jobb för dig som vill arbeta självständigt och med eget ansvar. Tjänsten är på heltid, med tillträde snarast.
På Fastighetsägarna Sverige arbetar i dag 12 medarbetare med specialistkompetens inom bland annat skatte- och hyresjuridik, energi- och teknikfrågor samt opinionsbildning.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2009-11-26Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att ge administrativt stöd till administrativa chefen och övriga handläggare. Du ansvarar bland annat för kontering av leverantörsfakturor och kontakter med outsourcad bokföring, dessutom utgör du en controllerfunktion gentemot företagets handläggare.
Du kommer också att arbeta med:
• faktureringsunderlag
• underlag för ekonomirapportering
• tidrapporter
• praktiska HR-frågor
I rollen som ekonomiassistent ingår även att sköta en del praktisk administration, till exempel samordning av kansliets it gentemot en outsourcad driftspartner samt att sköta delar av kontorsdriften i samarbete med vd-assistenten.
Du kommer också att arbeta med företagets tidskrift, Fastighetstidningen. Där består dina arbetsuppgifter av:
• ansvar för tidningens adressregister
• hantering av faktureringsunderlag för prenumerationer
• ekonomiuppföljning i tidningen
• deltagande i planerings- och uppföljningsmöten
• att assistera företagets jurister.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser gärna att du har högre utbildning inom ekonomi, administration och personaladministration och cirka 3-4 års erfarenhet som ekonomiassistent på ett mindre eller medelstort företag. Det är viktigt att du har god ekonomisk förståelse, dessutom ser vi helst att du även har kunskaper inom HR.
Du är en van användare av hela MS Office-paketet, med särskilt goda kunskaper i Excel. Vidare har du grundläggande it-kunskaper och är en god skribent.
Vi tror att du är en utåtriktad och självständig person som gärna tar egna initiativ och bidrar till företagets resultat. Att du är noggrann ser vi som en självklarhet. Du är också en kreativ problemlösare som snabbt hittar nya infallsvinklar och tillvägagångssätt.
För att passa i rollen måste du vara en god lagspelare som trivs med att samarbete med andra. Vidare har du ett starkt engagemang, och är kommunikativ och prestigelös.
Företagsbeskrivning
Fastighetsägarna är en intresse- och branschorganisation som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Våra 20 000 medlemmar är ägare av lokal- och bostadshyreshus, industrifastigheter och bostadsrättsföreningar. De privata fastighetsägarna äger totalt omkring 80 000 fastigheter med 700 000 lägenheter. De äger också cirka 80 procent av alla kommersiella lokaler. Fastighetsägarna Sverige är organisationens gemensamma instans, som arbetar med näringspolitik, kompetensutveckling, kommunikation och medlemsservice. Läs mer på vår hemsida
www.fastighetsagarna.seSluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 20879
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagFastighetsägarna Sverige
AdressFastighetsägarna Sverige
Jobbnummer 543131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.