Managment- och löneassistent i en kombinerad roll

First Reserve AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper ledande aktör i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionsanläggningar finns i Götene och Falun. Semper har 240 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget ingår i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Läs mer på www.semper.se

Hero Group:
Sedan 2006 ingår Semper i det internationella livsmedelsföretaget Hero Group. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat, modersmjölksersättning, glutenfria livsmedel, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Gruppens mission är "Delight consumers by conserving the goodness of nature" och produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Läs mer på www.hero-group.ch

Management- och löneassistent i en kombinerad roll

Trivs du i en självständig roll där du har ett helhetsansvar? Vill du arbeta hos Semper, den ledande aktören i Norden inom kategorierna barnmat och glutenfritt? Den kombinerade tjänsten är på heltid (50% i vardera roll) med placering på huvudkontoret i Sundbyberg, Stockholm.

Publiceringsdatum
2019-03-26

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Management assistant är din främsta uppgift att assistera Chief Supply Chain Officer (CSCO) som är ansvarig för Supply Chain inom Hero koncernen och delar av hans team. Rollen innebär ett stort eget ansvar där du förväntas leverera service av hög klass och genom administration och koordinering bygga en struktur som fungerar såväl för dig, som för CSCO och hans team. Det är viktigt att du trivs i en roll där egna initiativ och ansvarstagande är en förutsättning för att bli framgångsrik i rollen.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a att innebära:

• Kalenderhanteringar
• Arrangera och boka möten
• Ansvar inför konferenser t ex inbjudningar, bokningar, hotell, flyg, mat mm.
• Boka resor och ev visumhantering
• Reseräkningar
• Fakturahantering
• Vid behov hjälpa till med Facility Management t ex post, försändelser, kaffe- och diskmaskiner mm.

I rollen som Löneassistent kommer du att ta hand om det dagliga lönearbetet på kollektivsidan och ha ett nära samarbete med Löneansvarig. I denna roll krävs det att du har hög etik, integritet och är en utmärkt administratör.

Dina arbetsuppgifter kommer kommer bl a att innebära:

• Sammanställning av mauella löneunderlag, tidrapporter och reseräkningar
• Se till att allt löneunderlag är korrekt och attesterat enligt tidplan
• Lagar och avtal
• Rapporter, KPi, anmälan till AFA, arbetsgivarintyg, intyg mm

Vem är du?
Du är en "doer" som är van att arbeta självständigt och i en miljö där det fattas snabba beslut. Du är prestigelös och kan balansera uppgifter från många olika håll. Du är givetvis serviceinriktad och ser vad som behöver göras utan att någon leder ditt dagliga arbete. Du är orädd och tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter, likväl som du med noggrannhet hanterar all administration. Du är lösningsorienterad och gillar att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt. Vidare är du kommunikativ och har förmågan att vara lyhörd och smidig och du värdesätter ett gott samarbetsklimat. För att lyckas i tjänsten har du kontroll på detaljerna samtidigt som du kan hålla ett helhetsperspektiv. Ett varmt hjärta, humor, engagemang och driv samt att du säger vad du menar, menar vad du säger och håller det du lovar är också egenskaper vi värdesätter.

Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning, och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lönesystem och då speciellt Agda. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Du skall med lätthet kunna göra presentationer i Power Point. Tjänsten kräver flytande svenska och engelska i tal och skrift. Du kommer också att ha kontakt med andra Hero bolag inom koncernen.

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För bästa hantering av din ansökan ber vi dig att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Kajsa Elander : 070 729 19 82 eller kajsa.elander@firstreserve.se

Notera att vi utifrån GDPR ej tar emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Reserve AB

Adress
First Reserve AB
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Jobbnummer
4691712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve AB: