Manager till Klarna Service Center

Klarna AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarna registrerar varje dag över 30 000 köp som privatpersoner gör genom en e-butik på någon av våra sex marknader. Att Klarna Service Center - med ansvar för all daglig kontakt och service till alla privatkonsumenter - måste ha både en mycket hög servicegrad och starkt motiverade medarbetare är därför en förutsättning. Det svenska teamet består av runt 50 personer och tre teamleaders som alla arbetar med att ge våra svenska kunder den bästa tänkbara servicen. Till vårt Klarna Service Center Sweden söker vi nu en Country Manager som kan fortsätta lyfta avdelningen till ännu högre höjder.
Du har huvudansvaret för Klarnas svenska kundtjänst. Du ser till att kvalitet och produktivitet alltid håller högsta klass och att rutiner och processer alltid motsvarar vad som är "best practise". Att avdelningens SLA-nivåer och NKI-resultat möter förväntningarna är ditt ansvar. Du kommer också att driva förändringsarbetet inom avdelningen med resultat som visar på kostnadseffektivitet.
I de löpande uppgifterna ingår bland annat schemaläggning och rekrytering. Du har det direkta personalansvaret för tre teamleaders som du coachar och stöttar i deras arbete. Du ingår också i ledningsgruppen för Klarna Service Center och har regelbundna möten med de övriga landscheferna. Ni kan där utbyta tankar och idéer och tillsammans arbeta fram förslag på nya förbättringar. Du ansvarar sedan för informationsspridningen till dina teamleaders.
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet från kundtjänst eller callcenter. Du har mycket god vana av att leda och entusiasmera andra och vi ser gärna att du har gått utbildningar inom ledarskap. Du har en avslutat gymnasieutbildning och har du kompletterat med utbildning inom service är det ett stort plus. Om du har erfarenhet av Telecoaching och deras metodik är det meriterande.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Du har ett genuint intresse för människor och skapar gärna nya kontakter inom organisationen. Genom kreativitet och förmåga att tänka i nya banor hittar du nya lösningar på gamla problem. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och pedagogiskt och är bra på att få gruppen med dig i förändringar. Du sätter stort värde i att alltid leverera bra resultat i tid och är inte rädd för att hugga i där det behövs.

Publiceringsdatum
2011-04-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Susanna Edler, 0701-61 26 91

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
896931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: