Manager till Customer Operations

PayEx Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Vill du arbeta i hjärtat av Customer Operations och vara med och utveckla leveransen till våra kunder?

I en omvärld där produkter, erbjudanden, priser och teknik blir allt mer lika, blir mötet med kunden en allt viktigare konkurrensfördel. Customer Operations arbetar aktivt med att skapa värde i varje kontakt i alla kanaler. Vi trivs i kundmötet och jobbar enligt våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.

Vi söker nu en Manager till ett nytt team inom Customer Operations där du kommer att arbeta i hjärtat av vår organisation och leda ett specialistteam som har ansvar för hur vi levererar våra tjänster. Du kommer att få en unik möjlighet att vara med och utveckla vår verksamhet tillsammans med medarbetare inom PayEx.

Customer Operations - vårt uppdrag

Customer Operations består av cirka 200 medarbetare fördelat på enheter och team. Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder med den bästa kundupplevelsen.

Om teamet

Teamet kommer att vara ett nystartat team och bestå av 13 medarbetare som har rollen Delivery Specialist. Ansvaret som Delivery Specialist är att förvalta och utveckla leveransen av en eller flera tjänster. Teamets uppdrag är att skapa förutsättningar för Customer Operations att leverera PayEx tjänster med fokus på kundnöjdhet, enkelhet, effektivitet och kvalitet.

Din roll i stora drag

Leda och koordinera teamet samt verka för samarbete, erfarenhetsutbyte och tvärfunktionellt arbete inom teamet.
Säkerställa gemensamma arbetssätt ur ett leveransperspektiv kopplat till förvaltning och utveckling av befintliga och nya tjänster.
Säkerställa helhetssyn, tydliga gränssnitt och kommunikationsvägar kopplat till tjänsteutveckling inom Customer Operations och andra funktioner.
Planera och prioritera strategiska initiativ och säkerställa resursplanering.
Ägarskap för Customer Operations övergripande processer.
Bryta ned verksamhetsplaner, strategier och mål till teamnivå.
Mäta och följa upp teamets budget-, resultat- och medarbetarmål.
Delta och bidra i Customer Operations ledningsgrupp.
Din kompetens

Dokumenterad och relevant ledarerfarenhet.
Erfarenhet/kunskap av förändringsledning.
Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
Meriterande

Högskolutbildning inom ekonomi, juridik, management eller liknande.
Erfarenhet av att leda och driva digitalisering.
Din person

Du är mål- och resultatinriktad med förmåga att sätta tydliga mål som följs upp.
Du agerar affärsmässigt med god kunskap och förståelse för kunden, affären och tjänsten.
Du brinner för förändring och har förmågan att skapa resultat och trygghet.
Du är en coachande ledare med ett genuint intresse för människor.
Du är kommunikativ och har förmåga att förmedla vision, mål, beslut och information.
Du skapar delaktighet och motivation samt arbetar med kontinuerlig feedback.
Du är en god lyssnare som främjar öppen och rak kommunikation.
Du är en förebild utifrån våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2017-07-12

Så ansöker du
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Ansökningarna kommer att behandlas löpande men sista ansökningsdag är 2017-09-01. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med en inledande provanställning på 6 månader.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla kontakter ang. annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning

Ersättning
Enl. ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Hagström Hägglund +46 703232099
Sofie Karlsson +46 703949099

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3601680

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: