Manager Technical Contact Center

Telenor Sverige AB / Chefsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Karlskrona, Tingsryd, Nybro, Kalmar, Kristianstad eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en målmedveten och nyfiken ledare. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra

I rollen som Manager för Technical Contact Center (TCC) leder du ett team som ansvarar för teknisk support för våra Business-kunder. I teamets uppdrag ingår bl.a. proaktiv övervakning av B2B-tjänster, felavhjälpning för slutanvändare hos Business-kunderna, support för ett 50-tal olika produkter och stöd till interna avdelningar. Teamet består av 15 personer och är bemannat 24/7.

Vi är inne i en viktig transformation för TCC där du som ledare kommer att vara en nyckelperson för att identifiera, exekvera på nya möjligheter och säkerställa att vi arbetar med ständiga förbättringar som en naturlig del av arbetet och alltid med kundupplevelsen i fokus. I Telenors övergripande pågående förändringsresa blir en av dina viktigaste uppgifter att leda effektivisering av arbetssätt och processer för att skapa ännu mer värde för våra befintliga och nya kunder.

Du förväntas arbeta med ett närvarande ledarskap och arbeta tätt tillsammans med dina teammedlemmar för att uppnå teamets och Telenors mål. Du kommer också bygga starka relationer och samarbeten med övriga avdelningar inom Telenor.

I din roll som Manager för TCC har du personal- , budgetansvar och ansvarar för teamets utveckling.

TCC ingår i avdelningen Network Operations som består av totalt fem team på olika orter som arbetar tätt tillsammans trots geografiska avstånd. I rollen som Manager för TCC ingår du i Network Operations ledningsgrupp.

Vem du är
Vi söker en lagspelare som är målmedveten, organiserad och strukturerad . Du trivs med att leda andra och samarbeta med ditt team och övriga avdelningar för att uppnå företagets och gruppens mål. Du är nyfiken och tror på den förändringsresa Telenor Sverige nu genomgår för att anpassa företaget till den utveckling som sker. Vi tror att du är modig, målmedveten och envis. Att du vågar testa nya arbetssätt samt försöker igen om ni inte uppnår förväntat resultat vid första försöket. Du månar om ditt team och du är duktig på att få ditt team att prestera, trivas och att utvecklas i en miljö med högt tempo.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
* Tidigare erfarenhet från ledande roll med personal- och budgetansvar
* Tidigare erfarenhet från delaktighet i förändringsledning
* Tidigare erfarenhet av att utveckla operativa arbetsprocesser och mål samt förståelse för hur dessa påverkar kundupplevelsen och gruppens prestation

* Tidigare erfarenhet av att ta fram långsiktiga strategier för den egna gruppen i balans med att vara involverad i det operativa dagliga arbetet.
* En stark kommunikativ förmåga och är en lagspelare som bygger starka relationer inom företaget med kunden i fokus
* Ett starkt driv och energi som skapar ett högt engagemang i gruppen

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - ta en paus och träna på lunchen, förlägga din arbetstid så du kan lämna/hämta barn på förskolan. Så länge du och dina kollegor kan leverera det du ska så är friheten stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.



Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Johan Röjvall johan.rojvall@telenor.se, Head of Network Operations. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.


Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Sista dag att ansöka är Vi utvärderar ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan
Placeringsort: Karlskrona

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2020-01-08

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J087637".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
5029259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: