Manager Service Management

Telenor Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
2025-03-11


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?

Hos oss får du möjlighet att styra din karriär i den riktning du drömmer om och samtidigt vara en del av framtidens tekniska innovationer. Innovationer som vi vet kommer rita om kartan för hur vi kommunicerar med varandra och lever våra uppkopplade liv.

Letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns - relationerna människor emellan? Välkommen till oss på Telenor!

Nu letar vi efter dig som vill bli Manager of Service Management inom Business Operations.

Så kommer du göra skillnad hos oss

Som Manager Service Management leder du ett team om 15 personer som ansvarar för proaktiv support och utveckling av Telenors största företagskunder. Tillsammans med teamet säkerställer du en hög kundnöjdhet och arbetar med ständiga förbättringar för att optimera arbetet på bästa möjliga sätt.

Ett datadrivet arbetssätt och förmåga att kunna framställa relevanta utvecklingsmål och krav är en viktig del av ditt arbete. Detta förväntas du driva inom ditt team och även ta med och bidra med i Operations ledningsgrupp som du tillhör, där vi tillsammans prioriterar och arbetar mot gemensamma mål.


På Telenor arbetar vi med ett styrkebaserat och coachande ledarskap och du förväntas löpande ha dialog med dina medarbetare och inspirera till utveckling och nya tankesätt. Vi erbjuder många möjligheter till ledarskapsutveckling, både inom Telenor i stort och även i den ledningsgrupp du kommer tillhöra

Är du den vi söker?

För att lyckas i rollen behöver du etablera ett gott samarbete med bland annat vår säljorganisation, leveransavdelningar och supportfunktioner. Vi arbetar med komplexa och ofta unika kundlösningar där Service Management är sammanhållande och därför behövs en kombination av strategisk förståelse och operativ kompetens.
* Du har framgångsrikt arbetat med ledarskap och teamutveckling samt brinner för att skapa stark sammanhållning och samarbete över teamgränser.
* Du har erfarenhet av att arbeta inom operations på ett större bolag, gärna med fokus på drift och/eller leverans.
* Du har en genuin vilja att lära, utmana och utvecklas för att hjälpa Telenor att möta kunders ständigt föränderliga behov.
* Du har en god affärs- och strategisk förståelse som du kan omsätta i operationell effektivitet och arbetar med ett holistiskt synsätt.
* För dig är det naturligt att navigera inom SLA:er, KPI:er för att kunna omsätta det i processutveckling.
* Det är meriterande om du arbetat inom telekom eller IT med fokus på komplexa kundlösningar.

Vårt löfte till dig
Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar.

Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum.

Vi ger plats för livet. Arbeta hemifrån två dagar i veckan om du vill, så länge dina arbetsuppgifter gör det möjligt. Resten av tiden skapar vi magi tillsammans på kontoret. Två give-me-a-break-days per år ger en extra paus och flexibla arbetstider hjälper dig att balansera jobbet och livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu.

Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. Vi avsätter 40 timmar om året för att du ska kunna fördjupa dig, utforska nya områden och växa i din roll. Genom Telenor Academy och andra lärandeinitiativ får du verktygen och friheten att forma din egen utveckling. För dem som vill finns många karriärmöjligheter såväl inom Telenor Sverige som vår nordiska organisation.

Sök till oss idag
Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.

Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Joakim Ludvigsson Porath på joakim.ludvigsson-porath@telenor.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl.


Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J125977".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
9213442

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: