manager professional/operational till randstad i gävle

Randstad AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden som nu. Konkurrensen om kompetensen och affärerna skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras. I denna föränderliga värld är vårt uppdrag (världens absolut roligaste uppdrag enligt oss! )som specialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr.Därför har vi ambitiösa mål och söker dig som vill ta vårt team och våra affärer till nya höjder! Detta genom att äga, växa och utveckla vår lokala affär inom rekrytering och bemanning med ständigt fokus på kommersiell hållbarhet, kund- och kandidatupplevelse och tillväxt. Som Manager ansvarar du för teamet och föräljningsledningenpå det lokala kontoret, ingår i den regionala ledningsgruppen för Randstad och rapporterar till vår Regionchef.
ansvarsområden
personalansvar: Du ansvarar för att leda och fördela arbetet i ditt lokala team av rekryteringskonsulter och konsultchefer. Det innebär att ducoachar, stöttar och utvecklar dem i både det egna arbetet och övergripande affärsfrågor. Du ansvarar också för aktiv personal- och successionsplanering för det egna teamet och säkerställer att det finns planer för dina medarbetares utveckling.
kommersiellt ansvar:Du leder säljarbetet på orten och identifierar och skapar olika former av affärsmöjligheter genom bland annat försäljningsplanering, marknadsbearbetning/kundkontakt och säljaktiviteter. Du stöttar och utvecklar också ditt team i fråga om försäljningsarbete och blir som regel kundansvarig för de största nyckelkunderna på orten.
omsättnings och resultatansvar:Du upprättar affärsplan, budget och prognoser för ditt team ochansvarar för uppföljning och utförande av dessa. Du mäts på resultat i förhållande till budget, NKI/NMI, kundbearbetning och produktutveckling.
lednings- och utvecklingsansvar:Som Branch Manager ingårdu i det regionala ledningsgruppsarbetet och driver vår övergripande utveckling tillsammans med ettkompentent team av kollegor som ansvarar för driften på de andra kontoren i din region.

varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från en roll som säljande konsultchef/affärschef/områdeschef/B2B-säljare eller motsvarande och gedigen kunskap om rekryterings- och bemanningsbranschen och den typen av affärer vi jobbar med. Tidigare erfarenhet av att leda intern personal är mycket starkt meriterande och vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal & arbetsliv. Då vi är ett internationellt bolag med många kontaktytor behärskar du både engelska och svenska på hög nivå i tal och skrift. Vi värderar personliga egenskaper högt och söker dig som är:
Kommersiellt orienterad, som har ettaffärsmässig och strategiskt tänk och som ser till hela verksamhetens bästa. Du trivs med att ha örat mot marken, bevaka marknaden och förutse trender och tendenser som kan komma påverka oss.
Kvalitetsmedveten och som ständigt strävar efter nöjda kunder, nöjda kandidater och nöjda medarbetare och som har fokus på hur vi hela tidenkan förbättra affären och det arbete vi gör utifrån det.
Utåtriktad och målmedveten,som älskar av att etablera nya kontakter och identifiera nya affärsmöjligheter i mötet med våra kunder. Vi ser att du både etablerar och ingår i externa nätverk och har ett brinnande intresse för att positionera oss och vår affär på marknaden.
En trygg ledare. Vi söker dig som både kan agera varmhjärtat och empatisk med bibehållen integritet. Du behöver kunna känna in gruppen och individens behov men samtidigt ha förmågan att agera och driva igenom beslut.
Analytiskt- & strategiskt lagdoch som har ett holistiskt perspektiv på affären och som hela tiden ser till affärens alla delar och aspekter när du fattar beslut. Du har ett strategiskt långsiktigt perspektiv, men också förmåga att bryta ner de långsiktiga målen till mätbara delmål för dig och dina medarbetare att agera på och mäta framgång igenom.

placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Gävle men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-16.Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande.Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Niklas Magnussonvia: niklas.magnusson@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718), http://www.randstad.se

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Maria Lennermo
maria.lennermo@randstad.se

Jobbnummer
8648297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: