Manager Customer Services

Fujitsu Services AB Stockholm / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB Stockholm i Stockholm, Lidingö, Sundsvall eller i hela Sverige

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 186 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan.
Manager Customer Services 
Fujitsu söker nu en Manager Customer Services.
Rollen som Manager Customer Services innebär huvudsakligen att ha ansvar för vår Service Desk organisation. Rollen inneär att du har linje- och personalansvar för enheter i Stockholm (Lidingö), Göteborg och Stugun. Arbetet styrs och mäts genom SLA mot kund, personalnöjdhet och ekonomiska nyckeltal.
För att i passa i rollen förväntar vi oss att Du har:
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom Service Desk med ansvar för leverans
• Tidigare ledaransvar, gärna Service Desk och geografiskt spridd organisation
• Erfarenhet från budgetansvar inom IT
• Erfarenhet av att arbeta i internationell miljö
• Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska
• Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet är önskvärt, dock ej ett krav
Som person är Du bra på att bygga långsiktiga relationer på olika nivåer. Du är kommunikativ och initiativtagande och Du tycker om att arbeta i team. Arbetet kräver analytisk förmåga och förmåga att arbeta strukturerat och följa processer, gärna erfarenhet från ITIL.
För mer information är du välkommen att kontakta Göran Leuhusen, tel 070-793 7344.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, rekrytering sker löpande.

Publiceringsdatum
2010-02-03

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
00000

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-05
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Fujitsu Services AB Stockholm

Adress
Fujitsu Services AB Stockholm
Box 40
16493 Kista

Jobbnummer
579179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fujitsu Services AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fujitsu Services AB Stockholm: