Manager Compensation & Benefits - HR Services Sweden

Sandvik AB - Sandviken / Chefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik AB - Sandviken i Sandviken

Är du en inkluderande och teambyggande ledare som trivs i en framåtskridande organisation med frihet under ansvar? Då är du perfekt för det här jobbet!
Sandvik AB och HR Services Sweden söker just nu en chef till teamet Compensation & Benefits - någon som pushar sina medarbetare och har förmågan att utmana. Hos oss tillhör du en HR Services organisation bestående av cirka 70 medarbetare med många olika kompetenser där alla ställer upp och ger varandra bästa möjliga förutsättningar. Vi erbjuder dig goda möjligheter till att utvecklas - både personligt och professionellt - i en global koncern tillsammans med innovativa medarbetare över hela jorden.
Om jobbet
I den här rollen har du ett övergripande ansvar för att säkerställa leveransen av löner och andra ersättningar till våra medarbetare inom Sverige. Du leder och fördelar arbetet inom ditt område där ditt team består av cirka 13 direktrapporterande experter och specialister inom system, förmåner och kollektivavtal samt en lönechef med tio direktrapporterande specialister inom löner. Du är systemägare för våra lön- och tidssystem och ser till att uppsättning i lönesystem samt regelverk i tidssystem går i linje med företagets principer. Du har även budget- samt personalansvar. Du och ditt team arbetar alltid mot ständiga förbättringar, anpassningar och effektivisering och ni levererar en service av hög kvalitet till både interna och externa parter - självklart med siktet inställt mot att överträffa deras förväntningar.
Om dig
Vi söker dig med en relevant utbildning, gärna inom ekonomi, kombinerat med minst fem års erfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har övergripande kunskap från arbete med löne-, personal-, och tidssystem och en förståelse för hur dessa integrerar. För att lyckas i den här rollen krävs att du har dokumenterat ledarskap med personalansvar och du har tidigare arbetat med HR-processer i ett större företag. Erfarenhet från en Shared Services-verksamhet är meriterande. Eftersom vi jobbar både lokalt och globalt behöver du goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är handlingskraftig och har förmågan att vara detaljorienterad, samtidigt som du har ett helhetsperspektiv och uppskattar att analysera både kvantitativa och kvalitativa frågeställningar. Din stabila framtoning gör att du enkelt kan upprätthålla ett lugn och kommunicera effektivt i alla lägen. För att du ska trivas hos oss behöver du finna glädje i att samarbeta på ett prestigelöst sätt och med dina framtida visioner är du inte rädd för att utmana befintliga strukturer och processer.
Om oss
Sandvik är en global industrikoncern med över 40 000 anställda, unik expertis i materialteknologi och omfattande kunskap om industriella processer. Vi är övertygade om att mångfald är nyckeln till en bättre omgivning och att inkludering är en förutsättning för att skapa goda resultat. Vi tipsar om ett besök på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn om du vill veta mer om oss.
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 2020-10-22. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar (jobb-id: R0021019).
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Stefan Ryckertz, rekryterande chef, 026-26 16 25

Publiceringsdatum
2020-10-06

Facklig kontakt
Kristina Sundell, Unionen, 070-211 64 00
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, 026-26 27 18
Tomas Grönborg, Ledarna, 026-26 08 63
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden - verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2019 omkring 40 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.

Ansvarig rekryterare
Peter Roswall

Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Sandvik AB - Sandviken
Storgatan 2
81181 Sandviken

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvik AB (org.nr 556000-3468)
Storgatan 2 (visa karta)
811 81  SANDVIKEN

Arbetsplats
Sandvik AB - Sandviken

Jobbnummer
5388210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik AB - Sandviken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik AB - Sandviken: