Manager Cash & Credit mgnt

Vattenfall AB / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Vattenfall Kundservice omorganiserar och söker nu ett antal talangfulla, engagerande och inspirerande kvinnliga och manliga ledare till olika delar av vår organisation. Vi inom Controlling avdelningen söker en Manager Cash & Credit. Rollen kan utgå från Umeå eller Solna. Du kommer att vara placerad i och leda Cash & Credit teamet och rapportera till Director of Controlling på Kundservice

Huvuduppgifter för positionen:
Cash & Credit chefen ansvarar för hantering av den svenska och finska kontanthanteringen och B2Bs teamet för kreditportföljhantering, och uppföljning av kreditportföljens resultat. Rollen ska analysera, dokumentera och utveckla affärsprocesserna och organisationsstrukturerna samt initiera och genomföra relevanta förbättringar, i enlighet med Kundservice och Vattenfalls riktlinjer. Du som chef är också ansvarig att säkerhetsställa att ditt teams arbete utförs i sin helhet och vidtar korrigerande åtgärder vid behov, i linje med lag- och avdelningsplanen, för att uppnå de uppsatta målen.

Publiceringsdatum
2018-03-09

Arbetsuppgifter
Värdering och försäljning av kreditportföljen
Hålla i kreditportföljsprocessen
Kontanthanteringsprocessen i Sverige och Finland
Likviditetshantering för Sverige och Finland
Länka enhetens verksamhet till Kundservice och mål
Strukturera och utveckla kreditportföljsprocessen och öka samarbetet med kundfordringar från B2C och S(M)E.
Optimera kontanthanteringen och likviditetsprocessen.
Utveckla och förbättra samarbetet med exempelvis andra enheter som Business Performance, Risk and Audit.

Mer information
Tjänsten är placerad på Vattenfalls kontor i Umeå eller Solna. Välkommen in med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är den 22 mars, 2018.

Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare, Nidhi Illman, 072 702 7861.
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Peter Wesslau, 070-366 6115

Fackliga representanter är Rolf Ohlsson (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Christian Eriksson (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 medarbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.
Kundservice Norden jobbar med fem uppdragsgivare - B2C, B2B, Eldistribution, E-mobility och Värme. Vi sätter stolthet i att leverera på överenskomna mål och att bidra till utveckling av alla dessa affärer

Kvalifikationer
Vi söker en ledare som drivs av att leda förändring, som har ett genuint intresse av människor och deras utveckling. En innovativ och inspirerande förändringledare med tydlig kundfokus, hög integritet, prestigelöshet och ödmjukhet som leder utvecklingen framåt, har örat mot rälsen, svarar upp på feedback, är transparent och möter upp frågor genom samarbete och sunt förnuft. Mogen, stark och bekväm i sitt ledarskap. Vår bästa kandidat har stort socialt fokus, är kommunikativ, förstår sina medarbetare och förser dem med vad de behöver för att utveckla sin fulla potential. Mer krav:
Universitetsutbildning inom ekonomi.
5-8 års relevant arbetslivserfarenhet.
Kunskap inom SAP, MARS och andra rapportsystem
Utöver svenska har du goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet av stakeholder management på hög nivå. Du förstår vikten av att arbeta tillsammans med uppdragsgivare i ett partnerskap.
Starka ledaregenskaper
Kapacitet att leda och utveckla detta team av specialister

Vi erbjuder dig ett mycket spännande arbete med fokus på ledarskap, människor, förändring, utveckling och att bygga upp något nytt. Du ges möjlighet att forma ditt uppdrag och ditt team och blir en del av navet i vår omorganisation där du är med och sätter ett nytt Kundservice på kartan. Du blir en del i skapandet av en ny kultur, ny värdegrund och får vara med på vår resa mot att göra Kundservice till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Du erbjuds ett socialt arbete där du både får bygga upp nätverk och använda ditt befintliga nätverk för att skapa samarbete och goda relationer. Här får du möjlighet att delta i en utvecklingsresa och möta förändrade marknadsförutsättningar i en helt ny organisation med fokus på ständiga förbättringar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-22
Ange följande referens när du ansöker: FA-00009
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
Evenemangsgatan 13
16956 Solna

Kontorsadress
Evenemangsgatan 13

Jobbnummer
4011850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: