Managementkonsult / projektassistent till VirtusaPolaris

Bravura / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-03-07

Företaget
VirtusaPolaris har just nu ett projekt där de arbetar för att effektivisera och förändra processer hos företag som arbetar med kapitalförvaltning. Du arbetar till stor del hos deras kund som är beläget centralt i Stockholm. Därtill arbetar du även ifrån VirtusaPolaris kontor på Strandvägen.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som junior managementkonsult är du delaktig i ett förändringsprojekt för en av VirtusaPolaris kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kartlägga processens gång, utföra intervjuer med kundföretagets anställda samt ta fram rapporter utifrån den inhämtade informationen. Utifrån processkartläggningen arbetar ni fram hur kundföretaget kan arbeta mer effektivt i sina processer. Detta kommer sedan presenteras för Virtusas kund. Som junior managementkonsult arbetar du utifrån och får kunskaper inom Virtusas metoder och business consulting-modell. Du ingår i ett projektteam som består av 4-10 personer, du samarbetar även med en mentor som hjälper dig i rätt riktning.

Uppdraget sträcker sig tom 31/5.

Ansökan ska vara på engelska, både CV och personligt brev.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller relevant ingenjörsutbildning, gärna med inriktning mot management
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska såväl i tal som skrift, du arbetar dagligen i både engelska och svenska
• Meriterande med erfarenhet av liknande arbete inom management

Vi ser att du som söker är självgående och tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du strävar alltid efter att presentera goda resultat och överträffa förväntningar och är orädd för utmaningar. Vidare har du en god problemlösningsförmåga samt är analytisk. Rollen innebär flera kontaktytor och vi tror att du är en person som känner sig trygg och trivs i sociala sammanhang.

Övrig information:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid tom 31/5
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: management, managementkonsult, analys, Virtusa, Excel, consulting, projekt

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Larsson jessica.larsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3360676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: