Månadsvikarier till Beställningscentralen

Göteborgs Stad , Trafikkontoret / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Trafikkontoret i Göteborg

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.




Publiceringsdatum
2019-03-19

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och göra skillnad för göteborgarna?

Vi söker nu månadsikarier till vår beställningscentral som är en del avdelningen Serviceresor som tillhör Trafikkontoret. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, 08:00-21:00 lördag samt 09:00-21:00 söndag/helgdag.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Plan-it och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.



Kvalifikationer
Du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre personer och/eller personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Du behöver ha tålamod, vara tydlig, lyhörd, noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.

Krav för tjänsten är:
Godkänd gymnasieutbildning
Erfarenhet från någon form av serviceyrke
Datorvana samt lätt för att lära dig nya system
God kunskap i svenska i tal och skrift

Meriterande är:
Erfarenhet av någon av våra målgrupper
God lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken.Vana från telefoniarbete
Kunskaper i andra språk


ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.

En förutsättning för anställning är att du kan delta i den betalda heltidsutbildning som är kopplad till dessa tjänster. Utbildningen pågår mellan den 29/4-19/5.
Vi vill att du i din ansökan svarar på enkätfrågor samt skriver tydligt vilken form av serviceerfarenhet du har och för vilka.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-02
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0494/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eleonor Artfors 031-41 95 90
Marie Karlsson 031-41 95 90

Företag
Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Adress
Göteborgs Stad , Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4677515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Trafikkontoret: