Malmberg rekryterar Business Controller
Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Kristianstad,
Bromölla,
Hässleholm,
Olofström,
Karlshamn eller i
hela Sverige Ren energi. Rent vatten. Och ett ständigt fokus på att ta vara på vår värld och dess resurser.
Malmberg är ett miljöteknikföretag inom biogas, vattenrening, borrning, geoenergi och miljöhantering. Vi omsätter cirka 600 MSEK och har 180 anställda. Huvudkontor och tillverkning ligger i Yngsjö strax utanför Åhus. Våra kunder finns både i Sverige och utomlands. Malmberg grundades 1866 och är familjeägt i femte generationen.
www.malmberg.seExperis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2015-10-27Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara länken mellan ekonomifunktionen och övriga avdelningar i organisationen. Du kommer som Business Controller att fortsätta driva verksamheten mot effektivitet, kostnadskontroll och lönsamhet. Du utvecklar och säkerställer de administrativa processerna för att optimera användningen av affärssystemet, Agresso. Nyinfört beslutsstödsystem är Mercur. Tjänsten rapporterar till CFO för koncernen och innefattar ett dagligt samarbete med koncernens användare på olika nivå.
Du kommer att arbeta med att utveckla vår lönsamhets-, produktivitets- och projektuppföljning för att nå en hög kvalitet samt vara ett bollplank mot medarbetare på olika nivåer i organisationen. Du kommer att delta i månadsbokslut, budget- och prognosarbete. I rollen ingår att genomföra analyser för operativ uppföljning och framtagande av operativ rapportering för att fortsatt utveckla koncernens lönsamhet. Du kommer att arbeta med att utveckla arbetssätt i vårt affärssystem, i vilket även ingår att ge support och utbildning till användare. Det är också viktigt att du har ett gediget intresse för verksamheten och har en förståelse för flödena i processerna kopplat till affärssystemet.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från controlling i ett tillverkande och/eller projektdrivande företag, som drivs av ständigt nya utmaningar inom ekonomi. Du är civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning och har arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad, driven, utåtriktad, pedagogisk, analytisk, har hög integritet och är van vid många kontaktytor. Du är duktig på redovisning samt är van vid att analysera resultat och nyckeltal.
Du är mycket duktig användare av Office-verktygen och i synnerhet Excel, har stor kunskap om affärssystem och beslutsstödsystem samt behärskar engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.
Kontaktperson för detta jobbAnsök via länken nedan med ett registrerat och uppdaterat CV samt ett ansökningsbrev där du berättar varför du söker tjänsten samt hur du matchar dig själv mot utställd annons. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis, tel: 044-203863, mobil 070-3774974.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Åhlander 044-203863
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2499547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.