Malmberg rekryterar Business Controller
Experis Finance / Företagsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Kristianstad,
Hässleholm,
Hörby,
Älmhult,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Ren energi. Rent vatten. Och ett ständigt fokus på att ta till vara på vår värld och dess resurser. Malmberg är ett miljöteknikföretag inom biogas, vattenrening, geoenergi, borrning och miljöhantering. Företaget omsätter ca 400 MSEK och har 145 anställda. Huvudkontoret ligger i Yngsjö strax utanför Åhus. Malmbergs kunder finns både i Sverige och utomlands. Företaget grundades 1866 och är familjeägt i femte generationen.
www.malmberg.seExperis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2012-02-13Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara länken mellan ekonomifunktionen och övriga avdelningar i organisationen. Du kommer som Business Controller att fortsätta driva verksamheten mot effektivitet, kostnadskontroll och lönsamhet. Du utvecklar och säkerställer de administrativa processerna för att optimera användningen av affärssystemet, Agresso. Tjänsten rapporterar till CFO för koncernen och innefattar ett dagligt samarbete med koncernens användare på olika nivå.
Du kommer att arbeta med att utveckla vår lönsamhets-, produktivitets- och projektuppföljning för att nå en hög kvalitet samt vara ett bollplank mot medarbetare på olika nivåer i organisationen. Du kommer att delta i månadsbokslut, budget- och prognosarbete. I rollen ingår att genomföra analyser för operativ uppföljning och framtagande av operativ rapportering för att fortsatt utveckla koncernens lönsamhet. Du kommer att arbeta med att utveckla arbetssätt i vårt affärssystem, i vilket även ingår att ge support och utbildning till användare. Det är också viktigt att du har ett gediget intresse för verksamheten och har en förståelse för flödena i processerna kopplat till affärssystemet.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från controlling i ett internationellt tillverkande och/eller projektdrivande företag, som drivs av ständigt nya utmaningar inom ekonomi. Du är civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning och har arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad, driven, utåtriktad, pedagogisk, analytisk, har hög integritet och är van vid många kontaktytor. Du är duktig på redovisning samt är van vid att analysera resultat och nyckeltal.
Du är mycket duktig användare av Office-verktygen och i synnerhet Excel, har kunskap om affärssystem samt behärskar engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.
Kontaktperson för detta jobbAnsök via länken nedan med ett registrerat och uppdaterat CV samt ett ansökningsbrev där du berättar varför du söker tjänsten samt hur du matchar dig själv mot utställd annons. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis, tel: 044-203863.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Åhlander, 044-203863
FöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1155941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.