Mallansvarig inom digital kommunikation, tidsbegränsad anställning

Pensionsmyndigheten / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2025-01-31


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten söker nu en mallansvarig inom digital tillgänglighet för ett tidsbegränsat uppdrag om 4 månader.

Har du erfarenhet av att arbeta med digital tillgänglighet i mallar och dokument, kunskap om pensionsförmåner och är van att arbeta med grafiska profiler? Då är du den vi söker för detta uppdrag!

Om jobbet
Som mallansvarig inom digital kommunikation kommer du i ett kort uppdrag vara ansvarig för att granska och godkänna innehåll i dokumentmallar, med syfte att säkerställa korrekthet samt att mallarna följer riktlinjer för digital tillgänglighet. Du kommer att arbeta med utveckling av dokumentmallar med tydliga instruktioner och exempel så att de blir lätta att använda för samtliga myndighetens medarbetare.

I tjänsten ingår även följande arbetsområden:

- Utbildning och support: Ge utbildning och stöd i hur mallarna används effektivt.
- Uppdateringar och förbättringar: Granska och uppdatera mallar baserat på feedback och förändringar av organisationens behov
- Samarbete med olika grupperingar: Arbeta nära bland annat innehållsansvariga och designteam för att skapa tydliga och sammanhängande mallar
- Digital tillgänglighet: Säkerställa att mallarna är tillgängliga och användarvänliga för alla, inklusive personer med funktionsnedsättningar
- Du kommer att ingå i ett webbkommunikationsteam tillsammans med digitala kommunikatörer inom enheten för digital kommunikation, fondinformation och hållbarhet på Kommunikationsavdelningen.

Utbildning och Erfarenhet
Vi söker dig som har:

- aktuell utbildning inom digital tillgänglighet
- dokumenterad relevant erfarenhet inom digital kommunikation, mediabevakning, marknadskommunikation eller liknande
- dokumenterad erfarenhet i närtid av att arbeta med digital tillgänglighet i mallar och dokument i verktygen MS Word och Adobe Pro för PDF
- aktuell kunskap om digital tillgänglighet samt inkluderande kommunikation och klarspråk
- goda kunskaper i att göra innehåll förståeligt och begripligt för olika målgrupper
- aktuella och gedigna kunskaper inom pensionsområdet
- grundläggande kunskaper i bildbehandlingsprogram
- aktuell erfarenhet av att arbeta med grafiska profiler

Meriterande är även aktuell erfarenhet av arbete på statlig myndighet.

Publiceringsdatum
2025-01-31

Dina egenskaper
Vi söker dig som har god kommunikationsförmåga och förmåga att på ett enkelt sätt förklara tillgänglighetskrav och lösningar för olika intressenter. Du tycker om att skriva slagkraftiga texter som förmedlar ett budskap och engagerar olika målgrupper. Du levererar med hög kvalitet i tid och kan agera snabbt när det behövs. Du kan vara drivande och självständigt leverera resultat.

Du är nyfiken och utvecklingsinriktad med en vilja att utvecklas i takt med att verksamheten förändras.

Du är kreativ och tycker om att samarbeta och att jobba i team med olika kompetenser från olika verksamhetsområden. Rollen kräver att du har kan samarbeta väl med flera olika grupperingar och förmåga att planera och prioritera vad du ska leverera på både kort och lång sikt.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna i rekryteringen och lämplighet för tjänsten.

Vi erbjuder
Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att jobba delvis hemifrån. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Vårt kontor i Stockholm ligger centralt i Hornstull nära tunnelbanan.

Bra att veta
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid i 4 månader, med möjlighet till kort förlängning beroende på om uppdragets behov kvarstår.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Placering på något av våra 8 kontor.

Tillträde omgående.

Din ansökan
Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev.

Vi kan komma att använda oss av arbetspsykologiska tester.

Har du skyddade personuppgifter, kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensionen enklare.

#LI-HYBRID

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PSL 2025-11".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pensionsmyndigheten (org.nr 202100-6255)

Kontakt
Viktoria Adwent
viktoria.j.adwent@pensionsmyndigheten.se
46104542301

Jobbnummer
9138612

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: