Major Incident Manager

InfoCare Service AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

We are looking for a Major Incident Manager!

Incident Manager Responsibilities:

• Overseeing the incident management process and team members involved in resolving the incident.
• Responding to a reported service incident, identifying the cause, and initiating the incident management process.
• Prioritizing incidents according to their urgency and influence on the business.
• Collaborating with the incident management team to ensure that all protocols are diligently followed.
• Logging all incidents and their resolution to see if there are recurring malfunctions.
• Adjusting the incident management process as required to ensure its effectiveness.
• Communicating with senior management in case of major failure
• Capturing key logs and providing timely updates to respective stakeholder during MI.

Incident Manager Requirements:

• Bachelor's degree in information technology, engineering, or a related field.
• At least three years' experience working in IT service management, or a similar role.
• Strong knowledge of IT service management software including ITIL
• Experience working with IT systems
• Excellent IM skills and ability to collaborate with team members.
• Ability to analyze a high volume of technical data and work in a fast-paced environment.
• Strong problem solving, analytical, and time management skills
• Knowledge of SNOW tool

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2022-04-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
InfoCare Service AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
InfoCare Service AB (org.nr 556549-7541)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
InfoCare

Jobbnummer
6516549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: