Magna Söker Ekonomiansvarig För Internt Arbete
Magna AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2016-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Magna Söker Ekonomiansvarig För Internt Arbete" (publicerad 2016-04-26) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-04-07Dina arbetsuppgifterVi söker en person som kommer att ansvara för Magnas ekonomiavdelning. Till din hjälp har du viss assistans av en ekonomiassistent som bistår med kundfakturering och hantering av leverantörsfakturor. Din roll handlar om ta det övergripande ansvaret för den löpande bokföringen och att upprätta månadsbokslut. Du kommer till viss del ansvara för färdigställande av månadsrapporter med tillhörande analyser. Vidare innebär din roll att bereda löner för de anställda på Magnas kontor, ca 30 stycken. Vid sjukdom/semester backar du upp löneavdelningen med beredning av konsultlöner. Du kommer även upprätta årsbudget, årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklaration. Du rapporterar till VD.
Arbetets omfattning: Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med start under maj månad. Kontorstiderna är mellan 8-17, med möjlighet till flex.
Kundföretaget
MAGNA är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och vi arbetar rikstäckande från våra kontor i Stockholm, Göteborg och Umeå. Vår målsättning är att ha marknadens mest nöjda kunder och medarbetare. Målet når vi genom att arbeta med kvalitet i alla led.
ProfilKompetenskrav: Du har några års erfarenhet av traditionell redovisning där du skött allt från fakturering, lönehantering till månadsrapportering. Du har tidigare tagit fram årsredovisningar, deklarationer och framställt olika analyser som vidarerapporterats till ledning. Därutöver har du tagit fram diverse rapporter såsom likviditetsprognoser, intäkt- och kostnadsprognoser samt upprättat årsbudgetar. Meriterande är erfarenhet av Hogia ekonomisystem, men det är inget krav. Likaså är det en fördel om du har erfarenhet av affärssystemet Intelliplan, ett system relativt vanligt inom bemanningsbranschen.
Utbildning: Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning eller påbyggnadskurs på folkhögskola med inriktning mot ekonomi.
Arbetslivserfarenhet: Du har arbetat med redovisning i ett par år, möjligen på en redovisningsbyrå alternativt på ett mindre eller medelstort företag. Dina erfarenheter medför att du känner dig trygg i din roll som redovisningsekonom. Tidigare arbete som konsult är meriterande då service och ständig flexibilitet kommer att vara en naturlig del i din roll. Du är helt enkelt en trygg ekonom som med din bredd och goda kompetens är redo för ett eget ansvar. Har du erfarenhet från bemanningsbranschen är det till din fördel.
Personliga egenskaper: Din analytiska förmåga och ditt rationella sätt kommer att värderas högt. Då du kommer vara den mest sakkunnige på området, krävs det att du vill och klarar av att stå på helt egna ben. Du har även en vilja och ett intresse av att utveckla och ansvara för att driva processer och rapporteringsrutiner inom bolaget. Din eftertanke och förmåga att komma med olika perspektiv kommer att uppskattas och förvaltas. Prestigelöshet krävs då tjänsten och bolagets storlek medför arbetsuppgifter som är av både hög och låg karaktär. Magna bidrar med verktyg och möjligheter, du bidrar med viljan och goda resultat.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar vid mejl.
Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Mia Klingvall på telefon 08-501 685 04.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6717
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Klingvall
mia.klingvall@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2769370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.