Lync Specialist / Unified Communications till Scania IT
Scania IT / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania IT i Södertälje,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Scania IT är Corporate IT Provider inom Scaniakoncernen när det gäller systemutveckling, IT-drift och Infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med IT-lösningar som stödjer kärnverksamheten. Scania IT finns representerade i Sverige, Latinamerika, Holland, Frankrike, Belgien och Indien med totalt ca 800 medarbetare.
Lync Specialist / Unified Communications till Scania IT
End User Services (EUS) är ett samlingsbegrepp som innebär IT-tjänster för slutanvändare. Vi tillhandahåller produkter och tjänster till våra kunder inom hela Scanias globala verksamhet samtidigt som vi har ett stort fokus på att skapa nya kostnadseffektiva lösningar i nära samarbete med våra kunder och leverantörer. Vi vill driva, vårda, säkra utveckling och förvaltning av både produkter och tjänster.
Vår tjänsteportfölj är omfattande och innehåller bl a arbetsplatslösningar, applikationer, mobila tjänster, mötes- och samarbetslösningar samt skrivartjänster, för att nämna några och vi ser en intressant och utmanande framtid för oss.
Vi söker nu en teknisk specialist till vårt Collaborationteam som idag består av fyra medarbetare och är en dela av gruppen Applications & Virtual Technologies, ITW. Teamet ansvarar för vår corporate e-mail samt Chat och Online Meeting där vi idag använder Microsoft Lync 2013.
Tjänsten Chat och Online Meeting är en snabbt växande och mycket viktig del av våra arbetsplatstjänster. Våra tjänster sprids till nya marknader och nya typer av användningsområden vilket ställer krav på nya, effektiva och stabila lösningar.
Publiceringsdatum2014-12-12ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara inom tjänsten "Chat och Online meeting" och innebär att:
• Driva utveckling och förvaltning av tjänsten tillsammans med teknikansvarig och tjänsteansvarig
• Drifta plattformen tillsammans med teknikansvarig
• Planera på kort och lång sikt via daglig styrning, strategier och roadmaps för tjänsten och ingående produkter
Din Profil
Du har en bred IT-kompetens, gärna från flera olika områden, som gör att du förstår och kan balansera de olika krav som ställs våra lösningar (support,drift,utveckling,använbarhet,säkerhet osv).
Det är en fördel om du har arbetat med och har erfarenhet och förståelse för Active Directory, DNS, PKI samt Nätverk och brandväggar.
Du har troligtvis erfarenhet av Exchange och Lync sedan tidigare och är duktig på att dokumentera ditt arbete. Om du har erfarenhet av telefoni- och videolösningar ser vi det som meriterande.
Som person är du social och har ett positivt driv där du med kreativitet samt uthållighet når uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta samt är kreativ och flexibel.
Du har behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Du ser förändring som en del av framtiden!
Ytterligare information
Rolf Nordin, Gruppchef ITWB, tfn 08-553 510 67
Ulrika Widen, Tekniker Chat & Onlinemeeting, tfn 08-553 828 82
Mats Andersson, Rekryteringscenter, tfn 08-553 821 47
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanDin ansökan skall innehålla CV, personligt brev samt betygskopior
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20142074
FöretagScania IT
AdressScania IT
15127 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55385000
Jobbnummer 2099758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.