Lyko söker Personalchef

Bellbox AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2015-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lyko söker Personalchef" (publicerad 2015-07-19) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bellbox AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Täby, Uppsala eller i hela Sverige

Lyko grundades 2003 och är idag en av Nordens ledande aktörer inom professionell hårvård och skönhet. Lyko.se är en av Sveriges mest populära destinationer för skönhetsprodukter på nätet, och med över 30 helägda butiker med salongsdel i Sverige samt Norge brinner Lyko för att guida och inspirera sina kunder till sitt allra bästa jag. I de fysiska butikerna finns allt för håret från närmare 50 välkända varumärken tillsammans med salongsdelen Studio by Lyko. På Lyko.se finns förutom hårvård, allt inom skönhet med över 30 000 produkter.

PERSONALCHEF

Lyko är en snabbväxande butikskedja med näthandel där du har stora möjligheter att vara med att påverka utvecklingen och själv utvecklas tillsammans med ett drivet och ungt team. Vi söker en engagerad Personalchef som ska vara med och skapa vår fortsätta tillväxt i Norden.

DIN ROLL

Som Personalchef kommer du att arbeta både operativt och strategiskt ur ett brett HR-perspektiv. Du ska utveckla, driva och kvalitetssäkra att våra HR-processer och strategier stödjer företagets övergripande strategier och mål. I din roll ska du arbeta för att säkerställa ett tydligt och inspirerande ledarskap som skapar förutsättningar för att samtliga medarbetare tillsammans når företagets mål. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Du ska vara ett gott föredöme i att leva våra värderingar samt leda arbetet och utvecklingen av HR avdelningen

I rollen ingår bland annat:

• Utveckla och implementera vår strategiska plan för HR
• Driva strategiska HR-projekt vilket bl. a innebär hur vi lever våra värderingar, varje dag, i allt vi gör
• Ansvara för och aktivt arbeta med HR-Support till våra ledare och övriga medarbetare
• Arbetsrätt, förhandling och övergripande ansvar för våra kollektivavtal
• Författa och implentera HR-policys
• Som del i ledningsgruppen bidra till våra övergripande strategier
• Driva och utveckla våra HR-processer - Utvärdering och Prestation/Rekrytering/Utbildning/Personalinformation
• Personaladministrativt utredningsarbete inför förhandlingar och avtalsfrågor, personalutveckling, utbildnings- och arbetskraftsbehov och rekrytering
• Utveckla och motivera ditt team som består av två HR Generalister, en för våra butiker och en för vår näthandel
• Allmänt förekommande HR-arbete, vilket även inkluderar HR-administration

Din viktigaste uppgift blir att, tillsammans med ditt team, dagligen stötta våra ledare och övriga medarbetare med HR-frågor. De vanligaste frågorna rör arbetsrätt och kollektivavtal, lönesättning och avtalsfrågor samt rekrytering och ledarskap. Som Personalchef hos oss är du en viktig del av den operativa driften.

Våra butiker finns över hela Sverige, vi expanderar i Norge och övriga Nordiska länder och näthandeln drivs från Vansbro. Som Personalchef reser du ca. 20-25 % av din arbetstid.

VEM ÄR DET VI SÖKER

• Du har en akademisk utbildning inom HR eller motsvarande
• Minst fem års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete på både strategisk och operativ nivå, gärna med personalansvar
• Har du nordisk erfarenhet är det ett plus
• Du är van att arbeta i stark tillväxt och trivs med det
• Vi tror att du idag arbetar i detaljhandeln som Personalchef, alternativt som HR-Specialist eller HR Business Partner och är redo för nästa steg i din utveckling
• Tidigare erfarenhet av HR-arbete inom detaljhandeln är ett krav och det är dessutom ett stort plus om du haft en linjeroll som ledare inom detaljhandeln

För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du är utåtriktad och lyhörd samt har lätt för att skapa förtroende. Som person är du handlingskraftig och driven och visar en god affärsmässig förståelse och har starkt kundfokus. Du är prestigelös och van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placeringsorten är på vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.
Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-06-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bellbox AB

Adress
Bellbox AB
Garvargatan 9C, 11221 Stockholm
11221 Stockholm

Kontorsadress
Garvargatan 9C, 11221 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2339979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bellbox AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bellbox AB: