LSS-handläggare Tillsvidareanställning

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning. Tjänsterna som biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldreomsorg och funktionsnedsättning (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning. Utredningsenheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SOL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag.

Publiceringsdatum
2016-04-14

Dina arbetsuppgifter
Du har god förmåga till både samarbete och självständigt arbete. Du behärskar svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Du tar ansvar för Din uppgift och ser välgrundade beslut och hög rättsäkerhet som en viktig del i arbetet. Du deltar aktivt i metodutvecklingen på enheten och har en kreativ och analytisk förmåga. Du är positiv, flexibel och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i Ditt eget arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Du har kunskap om att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning. 

Vi på utredningsenheten ser fram emot Din ansökan.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av att handlägga ärenden enligt lagen om stöd och service (LSS). Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller. Då arbetet innehåller uppföljningar är körkort ett krav. Erfarenhet av myndighetsutövninginom socialtjänsten och av arbete riktat mot målgrupperna. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 Omfattning
Tillsvidareanställning 
Heltid

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2016

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Cedergren, Enhetschef 0157-43 03 45 monica.cedergren@flen.se
Nås via kommunens växel, Fackliga representanter 0157- 43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Sveavägen 1 64281
64281 Flen

Kontorsadress
Sveavägen 1 64281

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2782806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: