LSS-handläggare till Myndighetsutövningen
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2015-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS-handläggare till Myndighetsutövningen" (publicerad 2022-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 10 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Inom myndighetsutövningen arbetar olika funktioner såsom LSS-handläggare, biståndshandläggare, anhörigkonsulenter, kurator, koordinatorer, debiteringshandläggare med flera.
Publiceringsdatum2015-12-16Dina arbetsuppgifter"Med människan i centrum hela livet" är vår vision!
Som LSS-handläggare fattar du beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade eller Socialtjänstlagen. Dokumentation av utredning och beslut i våra verksamhetssystem ingår i arbetet.
Du är en av flera professionella kring den enskilde, detta ställer stora krav på samverkansförmåga, samtidigt som du också bör kunna sätta gränser för ditt ansvarsområde.
Du ingår i en arbetsgrupp där ni tillsammans stöttar varandra i ärendehandledning, ärendefördelning och liknande.
En del resor förekommer i arbetet.
Din Profil
Du har en socionomexamen eller liknande högskoleutbildning. Du tar ansvar för ditt arbetet, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med komplexa frågor, analyserar och löser komplicerade problem.
Du anpassar dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna till förändring då vi arbetar med ständiga förbättringar och strävar efter att vara trovärdiga, bemöta brukare och samverkansparter med respekt och verka för delaktighet för den enskilde i beslutsprocessen och genomförandet av insatsen.
Du har goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. God dokumentations- och datorvana är meriterande, vi använder verksamhetssystemet Treserva. Körkort är ett krav.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vid frågor, kontakta Carola Haag, enhetschef, 011-15 78 45.
Sista ansökningsdag är 24 januari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2579625
Observera att sista ansökningsdag har passerat.