LSS-handläggare till Myndighet vuxen

Sävsjö Kommun / Administratörsjobb / Sävsjö
2019-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS-handläggare till Myndighet vuxen" (publicerad 2019-04-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sävsjö, Vetlanda, Nässjö, Eksjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sävsjö Kommun i Sävsjö

Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö.
En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland.
Rik på upplevelser, kultur och natur.
Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter.
Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö!

Myndighet vuxen i Sävsjö arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänstens verksamhetsområde såsom försörjningstöd, våld i nära relationer, äldreomsorg och personer med funktionsnedsättning.

Du har nu möjligheten att söka ett spännande, kreativt och stimulerande arbete där du kommer att utreda behov, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt i huvudsak Lagen om stöd och service (LSS) men även i vissa fall enligt Socialtjänstlagen (SoL).
Inom LSS-handläggning har vi har organiserat oss med en handläggare inriktad mot vuxna (tillhör Myndighet vuxen) och en handläggare inriktad mot barn (tillhör Barn och unga). Ett nära samarbete är viktigt.


Publiceringsdatum
2019-03-08

Arbetsuppgifter
Som LSS-handläggare innebär dina arbetsuppgifter bland annat att utreda behov, fatta beslut och följa upp beviljade insatser.

Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid att den enskildes delaktighet beaktas vid utformningen av insatsen. Vi har ett nära samarbete med kommunens öppenvård.
Som handläggare arbetar du både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

Har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
God kunskap om aktuell lagstiftning och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har ett genuint intresse i att möta personer som av någon anledning är hjälpsökande och behöver stöd, och hjälpa dem få rätt stöd utifrån deras situation. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Du har en god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har en förmåga att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare.
Du tycker om komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du är lyhörd och flexibel samt trivs med att samverka med andra professioner, med individen i fokus.
Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och utför dina arbetsuppgifter med ett genuint intresse.

B-körkort krävs.

Rekrytering kan ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan!


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-29
Ange följande referens när du ansöker: A760757 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Molly Göranson 0382-154 54
Lillemor Hultqvist 0382-154 51

Företag
Sävsjö kommun

Adress
Sävsjö kommun
Djurgårdsgatan 1
57680 Sävsjö

Kontorsadress
Sävsjö

Jobbnummer
4657411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sävsjö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sävsjö Kommun: