LSS-handläggare till Biståndsenheten - Vikariat
Skövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS i Skövde,
Lysekil eller i
hela Sverige Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Sektor vård och omsorg ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Skövde kommun utifrån de båda lagarna Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Vår målsättning är att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskan och vi arbetar sedan många år utifrån ett aktiverande och stödjande förhållningssätt. Vi arbetar i team med olika professioner för att uppnå ett samordnat stöd till individen. Inom Sektor vård och omsorg arbetar c:a 1500 medarbetare.
Publiceringsdatum2018-03-26ArbetsuppgifterI arbetet som LSS-handläggare ingår att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Uppdraget omfattar såväl barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning.
I LSS-gruppen arbetar sex handläggare. I uppdraget ingår också samverkan med olika samverkansparter så som andra verksamheter i såväl intern och extern regi samt andra myndigheter såsom Psykiatrin, Försäkringskassan, Skola och Habilitering.
Vi erbjuder dig att arbeta i en grupp som har mångårig erfarenhet och trygghet och där det finns ett engagemang för arbetet och en vilja att utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans.
KvalifikationerDu har socionomexamen eller annan adekvat högskoleutbildning inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning, gärna LSS, är en merit. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga.
Förmåga att arbeta självständigt, datorvana samt B-körkort är nödvändigt. Ditt personliga engagemang, goda samarbetsförmåga och din goda förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är viktigt för oss.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariatets varaktighet är ett år med eventuell möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-15
Ange följande referens när du ansöker: A767823
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Åberg
ann.aberg@skovde.se 0500-49 89 40
FöretagSkövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS
AdressSkövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 4045930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.