LSS-handläggare för insatser till barn - Södertälje kommun - Administratörsjobb i Södertälje
LSS-handläggare för insatser till barn
Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje

Vill du arbeta som LSS-handläggare med barn och ungdomar 0-20 år?

Vi söker dig som vill jobba som specialist i vårt trevliga barnteam, där du är en av sex LSS-handläggare. Teamet leds av en gruppledare. En av våra duktiga medarbetare ska sluta, så nu söker vi dennes efterträdare. Du har lätt för att skriva och är bra på att samverka med andra enheter. Du är en person som trivs att arbeta i en strukturerad arbetsplats, då vi arbetar med Lean i form av målstyrningstavlor, för att visualisera vårt arbete och verksamhetens mål. Handläggarna har även möjlighet att i olika fokusgrupper utveckla/bedriva förändringsarbete.

Arbetsmängden är ca.45 individärenden. Teamet utreder ansökningar och följer upp beviljade insatser enligt LSS och SoL.
På enheten arbetar dessutom 17 vuxen LSS-handläggare i två andra specialistteam med tre gruppledare, administratörerer, två avtalssamordnare, en arbetsterapeut- som stöd i bedömningen av personlig assistans, en anhörigkonsulent samt två kontaktsekreterare- som rekryterar kontaktpersoner och korttidsfamiljer. Riksfärdtjänst och färdtjänst handläggs centralt av andra handläggare. Vi har även stöd av en kommunjurist runt överklagningar och yttranden.
Som medarbetare erbjuds du utbildning, handledning varannan vecka, metodutveckling och mentorsstöd.
Som handläggare informerar du om LSS-insatser och utreder brukarens behov av insatser antingen via LSS eller SoL, fattar beslut och följer upp insatserna. Arbetet innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad.
Du förväntas kunna driva processer framåt, samt ges du möjligheten arbeta med ständiga förbättringar och vara med och utveckla verksamheten.


Vem är du?

Krav:
Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning, är ett krav för tjänsten. Du förutsätts vara insatt i myndighetsutövningen kring målgruppen och ha erfarenhet av lagstiftning och tillämpningen. För tjänsten gäller att du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, då det är stark tonvikt på myndighetsutövning.

Meriterande:
Det är meriterande om du har särskild kunskap kring målgruppen. Körkort är ett plus.

Personliga egenskaper:
Arbetet innebär samarbete med många olika personer och olika verksamheter, såsom andra enheter inom Socialtjänst, landstinget tex. BUP, skola och Habilitering. Du behöver vara nytänkande, flexibel, ha god samarbetsförmåga och vara smidig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Vi erbjuder dig
Ett utvecklande och intressant uppdrag
* Goda möjligheter till kompetensutveckling
* Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid
* Friskvårdsbidrag upp till 3000 kr/år
* Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar


Välkommen till oss!

Myndigheten för personer med funktionsnedsättning har sina lokaler centralt i Södertälje centrum, Lunagallerian. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Årsarbetstid tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-08-31

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mariola Mularczyk 08-5230 2336

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Lunagallerian 4 pl 6
15189 Södertälje

Kontorsadress
Lunagallerian 4 pl 6

Jobbnummer
4322754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: