LSS-handläggare

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2024-12-19


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta

Vill du ingå i ett team som har ett stimulerande och utvecklande arbete? Då tycker vi att du ska söka tjänst hos oss som handläggare på myndighet LSS och Socialpsykiatri.

Välkommen till en arbetsplats där vi har en fin gemenskap, är enkla att samarbeta med och tillsammans arbetar för att göra skillnad för Faluborna.

Publiceringsdatum
2024-12-19

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team av handläggare som ansvarar för att ta emot ansökningar, utreda behov, fatta beslut, samt göra uppföljningar av beslut för de som söker insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). All dokumentation utförs i ett verksamhetssystemet Treserva. Vi arbetar på ett rättssäkert sätt och ska vara delaktiga inom områdets utveckling. I tjänsten ingår det att både ha fysiska möten, telefonkontakt och andra digitala möten med de personer som ansöker om insatser hos kommunen, gode män/förvaltare och anhöriga. Vi samverkar och samarbetar både internt och med våra externa aktörer. Vi erbjuder ett arbete i en grupp med handläggare som har god och fin gemenskap. Arbetet är stimulerande, meningsfullt och det finns möjligheter till kompetenshöjande insatser och handledning. För att verksamheten ska fungera bidrar alla med att vi är till nytta för Faluborna och enkla att samarbeta med.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

• Högskoleexamen, företrädesvis socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig

• Dokumenterad kunskap och erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS

• Dokumenterad kunskap och erfarenhet kring olika funktionsnedsättningar

• Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation

• God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket

• B-körkort

Dina personliga egenskaper
Du som söker tjänsterna hos oss behöver vara en person som har ett intresse för att möta vår målgrupp. Det är viktigt att du vill ta ansvar för arbetsuppgifterna, strukturera och planera arbetet och att kunna göra avvägningar och prioriteringar. För att lyckas med arbetet ska du ha en förmåga att samarbeta, samspela och kommunicera på ett tydligt sätt med andra. Att arbeta självständigt men också i grupp är viktigt föra att vi ska lyckas tillsammans.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva

• Erfarenhet av IBIC

• Erfarenhet av handläggning inom målgruppen LSS

Anställningsvillkor
Båda tjänsterna är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Bifoga examensbevis och andra relevanta betyg och intyg i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag ur polismyndighetens belastningsregister. Det är gratis hos Polisen.se att få ut ett utdrag och kan förberedas i samband med ansökan (utdraget heter "utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättningar" enligt lagen (2010:479) om registerkontroll av personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder).

Kontaktuppgifter

Cathrine "Kicki" Andersson, enhetschef myndighet LSS och socialpsykiatri, tel. 023-829 78, eller via kontaktcenter tel.023-830 00.

Fackliga företrädare

Vision, Kristina Hedlöf, tel. 023-820 63

Övrig information
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Kontaktinformation
Cathrine Andersson, Enhetschef

Arbetsplats

Falun

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4887817317".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Kontakt
Enhetschef
Cathrine Andersson

Jobbnummer
9071324

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: