LSS-handläggare

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du ingå i vårt team som har ett stimulerande och utvecklande arbete? Då tycker vi att Du ska söka tjänsten hos oss som LSS-handläggare.

Vårt team har en fin gemenskap och vi arbetar tillsammans för att göra skillnad för Faluborna varje dag, på ett rättssäkert sätt.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-01-16

Dina arbetsuppgifter
Som LSS-handläggare ingår du i ett team av handläggare som ansvarar för att ta emot ansökningar, utreda behov, fatta beslut samt göra uppföljningar av beslut för de personer som ansöker om insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Dokumentationen utför vi i ett verksamhetssystem som heter Treserva. Vi arbetar på ett rättssäkert sätt och arbetar för att vara delaktiga i områdets utveckling. Alla bidrar till att verksamheten ska fungera och vi bidrar med ett gott samarbete både intern inom kommunen och med externa aktörer.

I tjänsten ingår det att både ha fysiska möten, telefonkontakt och andra digitala möten med de personer som ansöker om insatser hos kommunen, gode män/förvaltare och anhöriga. Det ingår också att ha ett nära samarbete med interna och externa aktörer.

Vi erbjuder ett arbete i en grupp med handläggare som har en god och fin gemenskap som vi är stolta över. Arbetet är stimulerande, meningsfullt med möjligheter till kompetenshöjande insatser och handledning.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

• Högskoleexamen, företrädesvis socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Socialrätt ska ha ingått i utbildningen.

• Dokumenterad kunskap och erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS

• Dokumenterad kunskap och erfarenhet kring olika funktionsnedsättningar

• Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation

• God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket

• B-körkort

Dina personliga egenskaper
Du som söker tjänsten hos oss behöver vara en trygg, stabil person som har ett intresse för vår målgrupp. Har du en förmåga att samarbeta, samspela och kommunicera på ett tydligt sätt med andra, är grunden lagd för att lyckas med arbetsuppgifterna. Det är också viktigt att du vill ta ansvar för ditt arbete, är strukturerad, kan göra omdömesgilla avvägningar och prioriteringar. Vi arbetar tillsammans för att du ska vara självgående i arbetet.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva

• Erfarenhet av IBIC

• Erfarenhet av handläggning av personlig assistans

Anställningsvillkor
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga examensbevis och andra relevanta betyg och intyg i din ansökan.

För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Det är gratis hos Polisen att få ett utdrag och kan förberedas i samband med ansökan (utdraget heter "Barn med funktionsnedsättning").

Kontaktuppgifter

Cathrine "Kicki" Andersson, enhetschef, myndighet LSS och socialpsykiatri, tel. 023-829 78. Alternativt via kontaktcenter, tel. 023-830 00

Facklig företrädare

Vision, Kristina Hedlöf, tel.023- 820 63

Övrig information
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.

Kontaktinformation
Cathrine Andersson, Enhetschef

Arbetsplats

Falun

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4601749726".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Kontakt
Enhetschef
Cathrine Andersson

Jobbnummer
7347607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: