LSS-handläggare
Sollentuna Kommun Avdelning Funktionshinder / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Avdelning Funktionshinder i Sollentuna Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och närmar sig 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.
Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.
Avdelning funktionshinder på vård- och omsorgskontoret söker en LSS-handläggare som bland annat kommer att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS för barn, unga och vuxna. Inom avdelningen finns idag 10 handläggare, en boendesamordnare/samordnare och två bostadsanpassningshandläggare. Myndighetsavdelningen leds av en avdelningschef.
• ** Arbetsuppgifter ***
Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
• Utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS och SoL för personer som omfattas av LSS
• Utforma uppdrag till utförare kring individbeslut
• Upprätta individavtal vid köp av plats eller tjänst inom och utom ramavtal
• Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare
• Ansvara för individuella planer enligt LSS
• Hantera ansökningar om färdtjänst och riksfärdtjänst
• Informera enskilda och andra berörda om LSS
• Samverka med andra myndigheter
• Delta i olika utvecklings- och förändringsarbeten
Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.
• ** Kvalifikationer ***
Vi söker dig som är socionom med inriktning mot äldre och funktionshinder eller motsvarande utbildning samt har god erfarenhet av arbete med personer som har funktionsnedsättning. Du skall ha erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg och stor vana vid datorn som arbetsredskap.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som bland annat innebär att du ska ha förmåga till inlevelse i brukarens perspektiv och kunna ge ett empatiskt bemötande.
Du klarar att arbeta flexibelt och med mångskiftande uppgifter, har en god analytisk förmåga och är van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och erfarenhet av att samordna arbete i olika arbetsgrupper. Du arbetar med god struktur och uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• ** Anställningsform ***
Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning, heltid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt hjälp av rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-10-29ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Bispfors, avdelningschef 08-5792 1544
FöretagSollentuna Kommun Avdelning Funktionshinder
AdressSollentuna Kommun Avdelning Funktionshinder
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2502767
Observera att sista ansökningsdag har passerat.