LSS-handläggare

Careondemand AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Careondemand AB i Stockholm, Sollentuna, Täby, Gnesta, Trosa eller i hela Sverige

CareOnDemand är ett konsult- och bemanningsföretag specialiserat på socialförvaltningar. Vi är verksamma över hela landet.

CareOnDemand fortsätter att utveckla och expandera.

Vi söker just nu en konsult som vill gå ut på uppdrag som LSS/SoL-handläggare.

Publiceringsdatum
2014-10-06

Dina arbetsuppgifter
Som konsult utreder och beslutar du om insatser enligt LSS och SoL för enskilda personer med funktionsnedsättningar. I arbetet ingår att ta emot nya ansökningar, uppföljning och omprövning av tidigare beslutade insatser.

Det vi söker hos dig

Vi vill ha dig som har jobbat minst 3-4 år som LSS/SoL-handläggare. Du har erfarenhet av att handlägga olika åldersgrupper, funktionshinder och insatser. Har du spetskompetens av handläggning rörande personlig assistans är det extra meriterande..

För att vara aktuell hos oss behöver du ha socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning.

Du behöver ha goda kunskaper i LSS och SoL, FvL mfl och vana av att hantera ärenden gentemot rättsliga instanser.

Du behöver vara duktig på dokumentation, ha god datorvana och gärna erfarenhet av olika verksamhetssystem såsom tex Procapita, Treserva.

Vi söker dig som är tydlig och konsekvent, ödmjuk, noggrann, prestigelös och positiv.

Du gillar utmaningar, du är en driven person med känsla för service och är bra på att anpassa dig efter nya miljöer och människor. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Naturligtvis gillar du arbeta självständigt och du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vi tror också att du har en vilja göra en positiv skillnad för uppdragsgivaren samt kunna höja kvaliteten och effektiviteten i arbetet.

Som konsult får du

Du får god ersättning, schyssta villkor och möjligheter till utveckling. Du knyter värdefulla kontakter och har ett gott stöd av oss när du är ute på uppdrag. Det är roligt, spännande, utvecklande och utmanande.

Som konsult har du möjlighet till kompetensutveckling, du får  tillgång till vår samlade kunskapsbank och engagerade kollegor.

Du kan göra detta som ett enskilt uppdrag eller som en anställning.

När och hur

Vi hoppas på att du kan börja om cirka en månad. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå under minst 3 månader, med chans till förlängning.

För rätt person finns goda möjligheter till att påbörja en konsultkarriär hos oss, har du rätt bakgrund, rätt inställning och ambition har du en framtid hos oss.

Vi står för resor och boende. Vi kan berätta mer om detta om du kontaktar oss.

Om företaget
CareOnDemand AB har funnits sedan 2000 och är ett auktoriserat bemannings- och konsultföretag inriktat på socialt arbete. I våra tjänster ingår utredningar, specialister och uthyrning av socionomkonsulter.

Vi har många goda referenser, sedan starten har vi hjälpt mer än 150 kommuner över hela landet.

Våra konsulter gör vardagen enklare för våra uppdragsgivare genom att avlasta, förvalta och utveckla verksamheter. Våra konsulter drivs av att göra en positiv skillnad för det sociala arbetet och för samhället i stort.

Våra ledord är kompetens, kunskap och kvalitet.

Vi hoppas du är intresserad, ta chansen att bli konsult!

Ta gärna kontakt med oss så berättar vi mera.

Besök oss gärna på www.careon.se

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
CareOnDemand AB

Adress
CareOnDemand AB
Vasagatan 11
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2021426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Careondemand AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Careondemand AB: