LSS- och socialpsykiatrihandläggare, heltid
Mora Kommun, Norra Dalarnas Myndighetsservice / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora Kommun, Norra Dalarnas Myndighetsservice i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.
Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Mora är en av landets bästa idrottskommuner enligt en ranking som nyligen genomförts. Vi antar nya utmaningar och riktar nu in oss på att bli landets kvalitetskommun.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2012-02-10ArbetsuppgifterEn av våra medarbetare har slutat för nya utmaningar och därför söker vi nu en handläggare inom LSS och socialpsykiatri. I arbetsuppgifterna ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen(SoL) samt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Vi arbetar i ett nära samarbete med övriga handläggare inom enheten och verkställigheten i kommunerna.
Vi söker en medarbetare som är trygg i sitt uppdrag och delar kommunens värdegrund.
KvalifikationerDu har en högskoleutbildning med inriktning mot socialt arbete/social omsorg och erfarenhet inom verksamhetsområdet.
Körkort B krävs
Kunskaper:
Du är kunnig och engagerad inom området och har goda kunskaper inom SoL och LSS.
Du har god datavana och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Kunskaper i andra språk ses som meriterande.
Du har förmåga att omvandla dina teoretiska kunskaper i praktiskt arbete i möte med brukaren.
Du har en vana av att tolka lagtext och domslut inom området.
Dina egenskaperDu arbetar självständigt och har samtidigt en god samarbetsförmåga. Personlig mognad och flexibilitet är viktigt för tjänsten.
Du har ett eget intresse av att hålla dig uppdaterad gällande nyheter inom ditt verksamhetsområde.
Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt.
Du har brukaren i fokus genom att bemöta alla professionellt, vara serviceinriktade och genom ett respektfullt bemötande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Erfarenheter:
Du har yrkeserfarenhet av att arbeta inom området.
Tidigare erfarenheter av utredningar och myndighetsbeslut är önskvärt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Heltid (40/40) Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse Tillsvidareanställning. Provanställning under 6 månader tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-29
LSS och socialpsykiatrihandläggare 100 % tillsvidare.
Mora, Orsa och Älvdalens kommuner har inrättat en gemensam organisation för myndighetsutövning gällande LSS, socialtjänstlagen för äldre och funktionshindrade, familjerätt samt ensamkommande barn. Enheten är placerad i Mora kommun.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 9/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Lindén Ohlsson, 0250-26408
Helena Halvarsson, 0250-26456
Facklig kontaktIngegärd Hjort, 0250-26459
FöretagMora Kommun, Norra Dalarnas Myndighetsservice
AdressMora Kommun, Norra Dalarnas Myndighetsservice
Fredsgatan 16
79280 Mora
Jobbnummer 1154541
Observera att sista ansökningsdag har passerat.