LSS/SoL-handläggare till Myndighetsfunktionen
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 113 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Publiceringsdatum2013-08-07ArbetsuppgifterMyndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om insatser enligt SoL och LSS. Myndighetsfunktionen är delad i två enheter, enheten för äldre brukare och enheten för yngre brukare med funktionsnedsättning. Till myndighetsfunktionen hör också det samordnade vårdplaneringseamet, boendesamordning, avgiftsgrupp, vårdbehovsbedömning samt bostadsanpassningen.
Myndighetsfunktionen söker nu LSS/SoL handläggare som skall arbeta i enheten för yngre brukare med funktionsnedsättning. Som handläggare ansvarar du för utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt LSS och bistånd enligt SoL för personer under 65 år, samt beställning till utförare/verkställare. Du medverkar i metodutveckling, utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer. Det pågår utvecklings-projekt gällande behovsinriktat och systematiskt arbetssätt med dokumentation och behov utifrån ICF.
KvalifikationerKrav är att du har socionom- eller social omsorgsexamen enligt tidigare gällande studieordning med goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS och SoL. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, god organisationsförmåga, kunskaper i administration och dokumentation. Vi använder oss av procapita som dokumentationssystem och ser gärna att du har erfarenhet av detta. Mycket god samarbetsförmåga, lyhördhet och medskapande krävs. Socialstyrelsens kompetensbeskrivning för handläggare inom verksamhetsområdet för personer med funktionsnedsättning ligger till grund vid rekryteringen. B-körkort krävs.
Arbetstider och omfattningDeltid. 80% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-21
Tjänsten förutsätter körkort.
Ange följande referens när du ansöker: VOO 31/2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Meyer, Enhetschef 046-35 62 13
Agneta Ahlgren, Administratör
agneta.ahlgren@lund.seFöretagLunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
AdressLunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
Box 41
22100 Lund
Jobbnummer 1620245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.