LSS/SoL-Handläggare

Södertälje kommun, Handikapp myndighet / Administratörsjobb / Södertälje
2010-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS/SoL-Handläggare" (publicerad 2010-08-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet i Södertälje

Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar - men också en fantastisk möjlighet.
Södertälje har 85 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi.
Södertälje - den kreativa kommunen
Verksamheterna för personer med funktionsnedsättning i Södertäljes kommun är uppdelad i två enheter; Myndigheten för personer med funktionsnedsättning (beställarenhet) och verksamheten för funktionsnedsatta (utförarenhet).
Myndigheten ansvarar för utredningar och beslut enligt SoL och LSS för personer under 65 år med funktionsnedsättning. Utförarenheten ansvarar för daglig verksamhet, gruppbostäder, personlig assistans m.m. Myndigheten består idag av cirka 30 medarbetare. Kontoret är placerat i centrala Södertälje mitt i en galleria med närhet till affärer, lunchrestauranger och samhällsservice. Myndigheten har nyligen flyttat in i nya och för verksamheten lämpliga lokaler i samma galleria.

Publiceringsdatum
2010-05-28

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att handlägga, utreda och besluta i ärenden avseende perosner med funktionsnedsättningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innebär myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete och arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga handläggare, arbetsterapeut, sektionsledare och myndighetschef. I tjänsten ingår att ha kontakter med såväl brukare som med interna och externa samarbetspartners. Arbetet innebär även kontakter med socialsekreterare inom övriga delar av den sociala omsorgen i kommunen då vi strävar efter att arbeta ur ett helhetsperspektiv med brukaren/kommuninvånaren i centrum.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom området är meriterande. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl såväl skriftligt som muntligt, att du har god initiativförmåga och en positiv människosyn samt är stresstålig. Myndigheten genomgår förnärvarande ett intensivt förändringsarbete varför din inställning bör vara positiv till nya sätt att arbeta på och förändringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras.
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Efter ök Vikariat 6 månader

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-11
Ange följande referens när du ansöker: A127137
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jaana Jansson, 08-523 021 69

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Handikapp myndighet

Adress
Södertälje kommun, Handikapp myndighet
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
663118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Handikapp myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet: