LSS handläggare till Myndigheten för personer med funktionsnedsä

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
2017-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS handläggare till Myndigheten för personer med funktionsnedsä" (publicerad 2019-10-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du arbeta som LSS-handläggare i team Vuxen.
En av våra duktiga medarbetare ska sluta, så nu söker vi en efterträdare.Vi söker dig som vill jobba i vårt trevliga team, där du är en av 12 LSS-handläggare. Teamet leds av två gruppledare. Vi arbetar med Lean i form av målstyrningstavlor för att visualisera vårt arbete och verksamhetens mål. Handläggarna har även möjlighet att i olika fokusgrupper utveckla/bedriva förändringsarbete.

Arbetsmängden är ca 85 individärenden per handläggare. Teamet utreder LSS/SoL-ansökningar och följer upp beviljade insatser enligt LSS och SoL. Vi har egna kontorsrum och kontoret ligger i centrala Södertälje, Lunagallerian.

På enheten arbetar dessutom två andra specialistteam med varsin gruppledare. Totalt finns 23 LSS-handläggare på enheten. Som stöd till handläggare finns bland annat flera administratörer, två avtalssamordnare, en arbetsterapeut som ger stöd i bedömningen av personlig assistans och boende, en anhörigkonsulent samt två kontaktsekreterare som rekryterar kontaktpersoner och korttidsfamiljer.

Riksfärdtjänst och färdtjänst handläggs centralt av andra handläggare. Vi har även stöd av en kommunjurist runt överklagningar och yttranden.

Vi använder dataprogrammet Procapita.

En dag på jobbet
Som handläggare informerar du om insatser och utreder brukarens behov av insatser antingen via LSS eller SoL-lagen, fattar beslut och följer upp insatserna. Arbetet innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad.

Du kommer att arbeta med ständiga förbättringar, vara med och utveckla verksamheten och måste därför ha förmåga att driva processer framåt. Arbetet innebär samarbete med många olika personer och olika verksamheter, såsom utförare av insatser, habilitering, missbruksenheten samt psykiatrin med flera.

Kvalifikationer
Socionomexamen, juristexamen eller motsvarande högskoleutbildning, är ett krav för tjänsten. Körkort är ett plus. Vi önskar att du har erfarenhet av arbete med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen. Det är meriterande om du har särskild kunskap kring målgruppen. För tjänsten gäller att du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, då det är stark tonvikt på myndighetsutövning.

Personliga egenskaper:
Du behöver vara nytänkande, flexibel, ha god samarbetsförmåga, vara smidig samt ha lätt för att lära. Du har lätt för att skriva och är bra på att samverka med andra enheter. Du är en person som trivs att arbeta på en strukturerad arbetsplats

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Som medarbetare erbjuds du utbildning, handledning varannan vecka, metodutveckling och mentorsstöd. Vi erbjuder friskvård och arbetar efter årsarbetstid vilket i viss mån betyder att du kan styra din arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Årsarbetstid vilket innebär att du i viss mån kan styra din egen arbetstid tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mariola Mularczyk 08-5230 2336

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Lunagallerian 4 pl.6
15189 Södertälje

Kontorsadress
Lunagallerian 4 pl.6

Jobbnummer
3792710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: