LSS handläggare till avdelningen för funktionsstöd

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
2023-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS handläggare till avdelningen för funktionsstöd" (publicerad 2023-08-02) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Socialnämndens ansvar omfattar äldre, funktionsnedsatta samt individ- och familj.

Från 1 januari har förvaltningen en ny organisation.
Myndighetsutövning LSS finns under avdelningen för funktionsstöd men är samlokaliserad med all övrig myndighetsutövning inom förvaltningen.

Vår enhet består av en utvecklingsledare, 5 LSS handläggare vuxen, 4 LSS handläggare barn och 2 LSS handläggare för bostäder med särskild service.

Publiceringsdatum
2023-02-16

Arbetsuppgifter
Vi söker två handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och av bistånd enligt socialtjänstlagen, (SoL).

Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och SoL för barn och vuxna.

Den ena tjänsten är en boendesamordnartjänst som riktar sig till barn och vuxna som bor i bostäder med särskild service medan den andra riktar sig till personer i egna bostäder.

Utöver myndighetsutövningen är samverkan både internt och externt en viktig del i arbetet. Du kommer att arbeta nära brukare och utförarverksamhet samt vara med och utforma individuella lösningar för de barn och vuxna som har de största behoven. Du kommer att arbeta självständigt i ett litet team med eget ansvarsområde men tillhör en grupp av handläggare som fungerar som ett större team och tar hjälp av varandra vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt.

Du är lojal, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Erfarenhet av målgruppen personer med funktionsnedsättning, arbetsmetoden IBIC samt kunskaper i verksamhetssystemet Lifecare är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken bemötande, god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.

Körkort krävs.
Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Ersättning
Månadslön Månadslön, individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1199904".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Karin Kärrengård

Jobbnummer
7455325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: