LSS handläggare
Sollentuna Kommun Funktionshinder / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Funktionshinder i Sollentuna I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!
Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.
Avdelning funktionshinder på vård- och omsorgskontoret söker en LSS-handläggare som bland annat kommer att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS för barn, unga och vuxna. Inom avdelningen finns idag åtta handläggare, en boendesamordnare/samordnare och två bostadsanpassningshandläggare. Myndighetsavdelningen leds av en avdelningschef.
• ** Arbetsuppgifter ***
Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
• Utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS och SoL för personer som omfattas av LSS
• Utforma uppdrag till utförare kring individbeslut
• Upprätta individavtal vid köp av plats eller tjänst inom och utom ramavtal
• Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare
• Ansvara för individuella planer enligt LSS
• Hantera ansökningar om färdtjänst och riksfärdtjänst
• Informera enskilda och andra berörda om LSS
• Samverka med andra myndigheter
• Delta i olika utvecklings- och förändringsarbeten
Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.
• ** Kvalifikationer ***
Vi söker dig som är socionom med inriktning mot äldre och funktionshinder eller motsvarande utbildning samt har minst två års erfarenhet av arbete med personer som har funktionsnedsättning. Du skall ha erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg och stor vana vid datorn som arbetsredskap.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som bland annat innebär att du ska ha förmåga till inlevelse i brukarens perspektiv och kunna ge ett empatiskt bemötande.
Du klarar att arbeta flexibelt och med mångskiftande uppgifter, har en god analytisk förmåga och är van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och erfarenhet av att samordna arbete i olika arbetsgrupper. Du arbetar med god struktur och uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• ** Anställningsform ***
Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning, heltid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare tillsvidare
Publiceringsdatum2015-04-09Ersättningvi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-24
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktYvonne Bispfors, avdelningschef 08-5792 1544
FöretagSollentuna Kommun Funktionshinder
AdressSollentuna Kommun Funktionshinder
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2240020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.