LSS handläggare

Sollentuna Kommun Funktionshinder / Administratörsjobb / Sollentuna
2014-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS handläggare" (publicerad 2015-04-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Funktionshinder i Sollentuna

I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!

Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.

Avdelning funktionshinder på vård- och omsorgskontoret söker en LSS-handläggare som bland annat kommer att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS för barn, unga och vuxna. Inom avdelningen finns idag åtta handläggare, en boendesamordnare/samordnare och två bostadsanpassningshandläggare. Myndighetsavdelningen leds av en avdelningschef.

• ** Arbetsuppgifter ***
Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att:

• Utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS och SoL för personer som omfattas av LSS

• Utforma uppdrag till utförare kring individbeslut

• Upprätta individavtal vid köp av plats eller tjänst inom och utom ramavtal

• Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare

• Ansvara för individuella planer enligt LSS

• Hantera ansökningar om färdtjänst och riksfärdtjänst

• Informera enskilda och andra berörda om LSS

• Samverka med andra myndigheter

• Delta i olika utvecklings- och förändringsarbeten

Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.

• ** Kvalifikationer ***
Vi söker dig som är socionom med inriktning mot äldre och funktionshinder eller motsvarande utbildning samt har god erfarenhet av arbete med personer som har funktionsnedsättning. Du skall ha erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg och stor vana vid datorn som arbetsredskap.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som bland annat innebär att du ska ha förmåga till inlevelse i brukarens perspektiv och kunna ge ett empatiskt bemötande.

Du klarar att arbeta flexibelt och med mångskiftande uppgifter, har en god analytisk förmåga och är van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och erfarenhet av att samordna arbete i olika arbetsgrupper. Du arbetar med god struktur och uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

• ** Anställningsform ***
Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning och ett vikariat under ca ett år. Ange i ansökan om du är intresserad av båda tjänsterna eller endast en av dem. Båda tjänsterna är heltid.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Publiceringsdatum
2014-12-15

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Bispfors, avdelningschef 08-5792 1544

Företag
Sollentuna Kommun Funktionshinder

Adress
Sollentuna Kommun Funktionshinder
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2101579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Funktionshinder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Funktionshinder: