LSS - och biståndshandläggare till Myndighetsenheten

Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Söderhamn
2016-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS - och biståndshandläggare till Myndighetsenheten" (publicerad 2017-09-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen i Söderhamn

Söderhamn är skärgårdskommunen i södra Hälsingland som tänker nytt och stort. Vi är cirka 2 300 medarbetare och ledare som arbetar utifrån söderhamnarnas behov. Vi formar och utvecklar verksamheten tillsammans, med Söderhamnarnas behov som utgångspunkt. Ett coachande ledarskap gör det möjligt. Tillsammans är vi Söderhamn.

Omvårdnadsförvaltningen är kommunens största verksamhet. Vi är cirka 800 personer, som får söderhamnarnas vardag att fungera.
Nu anställer vi fler som vill arbeta tillsammans med oss för att äldre och människor med funktionshinder ska få förutsättningar att behålla sin integritet och kunna klara sig själva så långt som möjligt samt uppnå livskvalitet och trygghet.

Som medarbetare är du vår viktigaste resurs. Du som finns närmast kunden driver vår utveckling. Välkommen med dina kunskaper och dina idéer!




Publiceringsdatum
2016-12-06

Arbetsuppgifter
Som LSS - och biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning inom äldre - och funktionshindersomsorg. Arbetet som LSS - och biståndshandläggare innebär att du utreder, fattar beslut och följer upp insatsatser enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa med funktionshinder.
En viktig del i arbetsuppgifterna är att samarbeta med andra enheter internt och externt. Myndigheten har påbörjat införandet av IBIC (individens behov i centrum) som är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt med strukturerad dokumentation.

Som LSS - och biståndshandläggare kommer du att ingå i en grupp av handläggare som sitter tillsammans och har god erfarenhet av myndighetsutövning.


Kvalifikationer
Socionomutbildning eller likvärdig högskoleutbildning samt god kunskap om socialtjänstlagen och myndighetsutövning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga kvalifikationer då kraven på lyhördhet, samarbetsförmåga samt god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift väger tungt. Körkort är ett krav. Det är önskvärt att du har erfarenhet av myndighetsutövning.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Söderhamns kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Önskvärt är att du börjar så snart som möjligt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-27
Ange följande referens när du ansöker: ON/2016/0204
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Roos monica.roos@soderhamn.se 0270-75277, 0703339909

Företag
Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen

Adress
Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen
Söderhamn
82680 Söderhamn

Kontorsadress
Västra Storgatan 16-18 82680 Söderhamn

Jobbnummer
3198677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns kommun, Omvårdnadsförvaltningen: