LOV-koordinator till Hemvårdsförvaltningen, Halmstad kommun

Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
2018-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LOV-koordinator till Hemvårdsförvaltningen, Halmstad kommun" (publicerad 2019-01-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.




Publiceringsdatum
2018-12-20

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för kvalitets- och utvecklingsfrågor och som vill vidareutveckla arbetet med att godkänna och följa upp leverantörer.

LOV-koordinatorn handlägger ansökningar om att bli godkänd som utförare inom hemvårdsnämndens valfrihetssystem. En viktig del handlar om att följa upp att privata utförare och förvaltningens konkurrensutsatta verksamhet uppfyller kraven i förfrågningsunderlag och kravspecifikationer.
Vidare ingår att uppdatera förfrågningsunderlag och avtal gällande LOV samt utreda synpunkter/händelser gällande privata utförare.




Kvalifikationer
Du är utbildad socionom eller har examen från det tidigare sociala omsorgsprogrammet. Du har arbetat inom socialtjänstens verksamhetsområde, i kommunal eller privat regi.
God kunskap om aktuell lagstiftning (LOV, LOU, SoL, LSS) är ett krav.

Du har dokumenterat goda kunskaper av uppföljnings- och utredningsarbete och minst fem års erfarenhet från självständigt uppföljningsarbete och kvalitetsutveckling. Det är meriterande om du har kunskap om lag och avtal inom det arbetsrättsliga området. Om du specifikt har erfarenhet från handläggning är även det meriterande liksom erfarenhet av verksamhetssystem för äldreomsorgen.

För att passa för tjänsten är du:
• kommunikativ och uttrycker dig mycket väl på svenska i både tal och skrift och har ett professionellt bemötande
• samarbetsorienterad med en förmåga att arbeta tillsammans med andra för att hantera uppgifter och nå mål samt skapa goda relationer
• intresserad och skapar förståelse för andra och du verkar för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
• drivande och trivs med att ta initiativ till förändring och utveckling samt att bidra med din kompetens och erfarenhet
• analytisk och är van att fatta självständiga beslut
• ansvarstagande och genom ditt strukturerade arbetssätt arbetar du mål- och resultatinriktat och säkerställer goda resultat

B-körkort är ett krav. Du har vana av att arbeta i Office program.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Intervjuer planeras till 190124.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-17
Ange följande referens när du ansöker: C24040 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Quander 035-137000
Britt Viklander 035-137000

Företag
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4520759

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen: