Lotteriinspektionen söker en controller

Lotteriinspektionen / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lotteriinspektionen i Strängnäs

Lotteriinspektionen är en statlig myndighet under Finansdepartementet och finns i Strängnäs. Vår uppgift är bland annat att verka för att spel- och lotterimarknaden i Sverige bedrivs och utvecklas på ett lagligt och säkert sätt.
Lotteriinspektionen söker en controller
Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet? Riksdagen fattade i juni 2018 beslut om att från 1 januari 2019 införa ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens. För att möta våra nya uppgifter söker Lotteriinspektionen en controller. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.

Som controller ansvarar du för myndighetens uppföljning och rapportering av verksamheten, både vad gäller verksamhetsplanering, intern styrning och kontroll, regelefterlevnad för myndigheten och relaterade finansiella delar. Du ansvarar även för att driva och utveckla ett systemstöd för uppföljning av verksamheten. I rollen ingår att vara ett aktivt stöd till ledningen. Du ansvarar för att säkerställa en god kvalitet i verksamheten.

Vi söker en person med högskoleexamen inom ekonomi och flerårig erfarenhet av arbete som controller, revisor eller mer avancerat ekonomiarbete med inriktning på redovisning/finansiering eller ekonomistyrning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Du ska ha förståelse för budget, arbete med riskanalyser, planering och uppföljningsprocesser.

Du är kommunikativ, driven och analytisk samtidigt som du är operativ i de processer du driver. Du ska ha utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Du har förmågan att se förbättrings- och utvecklingsmöjligheter, dels strategiskt men även gällande arbetssätt, verktyg och processer.

För att lyckas i rollen behöver du vara mål- och resultatorienterad. Du ska vara strukturerad, noggrann och effektiv. Arbetsuppgifterna kräver att du är stresstålig och har en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Lotteriinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschef Ulrika Bingmark, 0152-650 178. Fackliga kontaktpersoner är Åse Didriksson (SACO), 0152-650 173, och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Publiceringsdatum
2018-09-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-12

Företag
Lotteriinspektionen

Adress
Lotteriinspektionen
Box 199
64523 STRÄNGNÄS

Kontorsadress
Finningevägen 54B

Jobbnummer
4356434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lotteriinspektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lotteriinspektionen: