Lösningstekniker i Desktopdriftteam

Steria / Supportteknikerjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Steria i Danderyd, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

Om Steria: www.steria.com, www.steria.se
Steria är en ledande europeisk leverantör av kompletta IT-tjänster för företag som ser ny teknik som en viktig del av affärsstrategin. Steria lägger stor vikt vid att bygga strategiska partnerskap med kunder inom utvalda branscher: offentlig sektor, finans, telekommunikation, energi och transport. Företaget erbjuder konsulttjänster för kundernas kärnverksamhet, utvecklar deras IT-system och sköter driften. I oktober 2007 förvärvade Steria det brittiska företaget Xansa. Den nya koncernen har mer än 19 000 medarbetare i 16 länder, varav 5000 i Indien. Steria omsatte 1,8 miljarder euro under 2008. Koncernen har sitt huvudkontor i Paris och är noterade på Parisbörsen Euronext.
I Sverige erbjuder vi konsult- och systemintegrationstjänster samt lösningar inom IT-säkerhet, infrastruktur och drift- & övervakning. Vi är ca 140 anställda och omsätter ca 250 miljoner kronor.
Funderar du på nya utmaningar som lösningstekniker i ett Desktopdriftsteam i en spännande IT-miljö?
Då kanske du är rätt för oss. Steria är mitt i en spännande förändringsprocess där alla medarbetares engagemang är en framgångsfaktor.
Vilka är vi?
Steria har över 40 års erfarenhet av planering, utveckling och drift av effektiva IT-lösningar för stora verksamheter. Med mer än 19 000 medarbetare i 16 länder och ca 145 kollegor i Sverige är vi tillräckligt starka för att framgångsrikt lyckas med stora åtaganden – samtidigt som vi är tillräckligt små lokalt för att verkligen bry oss om våra kunder och medarbetare.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du arbeta med några av vår tids mest spännande IT- och förändringsprojekt som är av avgörande betydelse för våra kunders verksamhet. Du blir del av ett professionellt, men informellt och personligt team där alla bidrar till framgång. Ditt arbete och engagemang blir betydelsefullt för helheten.
Vem söker vi?
Vi söker nu en lösningstekniker till vårt Desktop Management-team i Stockholm. Det innebär arbete inom förvaltning av ett flertal kunders klientplattformar samt uppbyggnad och under­håll av infrastrukturen kring standardarbetsplatser. Du kommer att arbeta med att lösa ärenden från våra kunder som inte vår Call Group eller Resolution Group har möjlighet att lösa. Du dokumenterar och delger dina kollegor din kunskap och erfarenhet. Du arbetar med våra kunders affärskritiska system och det är därför mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Du är en lagspelare som har god förmåga att identifiera kundens problem och är ordningsam och ansvarsfull.
Du har flera års erfarenhet av och ett gediget kunnande och intresse kring problemlösning på klient och servernivå som du kombinerar med ett serviceinriktat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportarbete via remote och telefon. Att du har vana från outsourcing och de speciella krav det ställer på leverans ser vi som en fördel samt erfarenhet av utrullningar och förvaltning av standardarbetsplats och applikationer till medelstora företag. Du har kunskaper motsvarande Microsoft 70-635 (MDT 2008), 70-401 (SCCM 2007), 70-620 (Windows Vista), 70-290 (Server 2003) samt 70-640 (2008 AD). Du har även kunskaper kring MS MDT 2008, group policies, MS Windows Server 2003 och 2008, Active Directory och hög kompetens kring Windows OS (XP, Vista).
Vi tror att du allra minst har en adekvat högskoleutbildning men om du har fått motsvarande kompetens på annat sätt är det också intressant. Du har kompetensutvecklat dig under tiden och tagit relevanta certifieringar. Du behöver kunna svenska och engelska flytande i tal och skrift. Kan du franska är det ett plus.
Jourtjänstgöring kan förekomma enligt rullande schema och du har givetvis B-körkort.
Låter det intressant? Vill du vara med i ett riktigt kompetent och härligt gäng så tveka inte att kontakta oss!
Frågor kring Steria och anställningsvillkor: Marie Förborgen, Human Resources Manager 08-622 43 10
Frågor kring teknisk kompetens: Anders Näslund, IT Operations Manager, 08-622 42 39
Facklig företrädare Unionen, Stockholm: Benny Berggren, 08-622 43 05
Läs mer och lämna din ansökan på www.steria.se/jobb

Publiceringsdatum
2009-11-19

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Steria

Adress
Steria
Box 544
18215 Danderyd

Jobbnummer
539532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Steria

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Steria: