Lösningsspecialist med supportansvar till Cale Access

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-05-04

Företaget
Bravura söker en lösningsspecialist till Cale Access. Cale Access tillhandahåller egenutvecklade, högteknologiska helhetslösningar för obevakad parkering och annan avgiftshantering samt parkeringsteminaler. Cale Access produkter för betalning av parkering, kollektivtrafik och entréavgifter finns i fler än 40 länder världen över. På Cale Access supportavdelning i Kista finns idag fyra lösningsspecialister som arbetar gentemot företagets dotterbolag och distributörer i världen. Cale Access har idag dotterbolag i Kanada, Norge, Storbritannien, Frankrike, USA och Tyskland och finns representerade från Mexico till Nya Zeeland. Företaget har funnits i över 55 år och har ett gott renommé på marknaden som lett till deras värdsledande position.

I rollen som lösningsspecialist arbetar du gentemot dina egna kunder vilket består av Cale Access dotterbolag i världen. Du kommer arbeta tätt med kunderna samt vara rådgivare gällande tekniska supportärenden som du förmedlar remote över datorn eller via telefon. Du har det yttersta ansvaret att dina supportärenden från dotterbolagen löser sig, och känner du att något ärende ligger utanför din komptens och kunskap eskalerar du ärendet uppåt till R & D.

Som lösningsspecialist förväntas det också att du besöker dina kunder någon gång per år för att både ge tips gällande support av parkeringsterminalerna och system samt medverka vid pilotinstallationer av produkter där du bidrar med din expertis. Vid dina kundresor kommer du också utbilda kunderna med ny information gällande produkter eller system som kommer från huvudkontoret. Du är ute och reser cirka 30-40 dagar om året. Som lösningsspecialist har kännedom i mjukvaruutveckling och besitter förståelse inom XML. Du är van att arbeta internationellt och van att föra kommunikation på engelska.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som lösningsspecialist arbetar du gentemot dina egna kunder vilket består av Cale Access dotterbolag i världen. Du kommer arbeta tätt med kunderna samt vara rådgivare gällande tekniska supportärenden som du förmedlar remote över datorn eller via telefon. Du har det yttersta ansvaret att dina supportärenden från dotterbolagen löser sig, och känner du att något ärende ligger utanför din komptens och kunskap eskalerar du ärendet uppåt till R & D.

Som lösningsspecialist förväntas det också att du besöker dina kunder någon gång per år för att både ge tips gällande support av parkeringsterminalerna och system samt medverka vid pilotinstallationer av produkter där du bidrar med din expertis. Vid dina kundresor kommer du också utbilda kunderna med ny information gällande produkter eller system som kommer från huvudkontoret. Du är ute och reser cirka 30-40 dagar om året. Som lösningsspecialist har kännedom i mjukvaruutveckling och besitter förståelse inom XML. Du är van att arbeta internationellt och van att föra kommunikation på engelska.

Kvalifikationer
Utbildning: Gymnasieexamen, meriterande med akademisk examen eller KY-utbildning
Erfarenhet: Minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Övriga krav: Förståelse inom XML samt engelska i tal och skrift
Meriterande: Erfarenhet från teknisk support och kunskap i annat språk, gärna spanska.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som tycker om att arbeta med teknik och system. Rollen kräver att du är flexibel och kan anpassa din arbetsdag efter dina kunders behov och problem. Du genomför ditt arbete strukturerat, ansvarsfullt och analytiskt. Det gäller att de lösningar och installationer som du genomför och förmedlar är korrekta. Trivs du att arbeta i en internationell miljö kommer du trivas i rollen på Cale Access.

Övrig information:

Start: Omgående(med hänsyn till uppsägningstid)
Plats: Kista, Stockholm
Lön: enligt ök.
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Cale Access, lösningsspecialist, solution specialist, support, teknisk support, system, mjukvaruutveckling, XML

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linus Holmgren 08-40024050 linus.holmgren@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2277524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: